۹ آبان ۱۳۸۹، ۱۶:۲۲

تا پایان سال اول برنامه پنجم؛

دولت موظف به تدوین لایحه نظام جامع رسانه ها شد

دولت موظف به تدوین لایحه نظام جامع رسانه ها شد

نمایندگان مجلس دولت را موظف کردند به منظور ساماندهی فضای رسانه ای کشور و مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه لایحه نظام جامع رسانه ها با رویکرد تسهیل فعالیت های بخش غیردولتی تا پایان سال اول برنامه تدوین کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، نمایندگان مجلس در جلسه نوبت عصر روز یکشنبه و در ادامه بررسی جزئیات لایحه برنامه پنجم توسعه به دولت اجازه دادند به منظور افزایش سرانه بهره مندی اقشار مختلف مردم از فضاهای فرهنگی، هنری و ورزشی و ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه فعالیت فرهنگی و هنری اقداماتی را به عمل آورد.

بر اساس این مصوبه مقرر شد هیئت وزیران حداکثر 50 درصد هزینه تکمیل مراکز فرهنگی هنری دینی و قرآنی (دارای پیشرفت فیزیکی حداقل 50 درصد) بخش غیردولتی و همچنین احداث اماکن ورزشی همجوار و متعلق به مساجد و کانونهای فرهنگی ورزشی جوانان بسیج را که تکمیل و بهره برداری از آنها برای استفاده عمومی ضروری است بر اساس آئین نامه مصوب به صورت کمک بلاعوض تامین کند.

بر اساس تبصره این ماده در صورت تغییر کاربری این گونه مراکز یا تغییر استفاده از عمومی به خصوصی، وجوه دولتی پرداخت شده به قیمت روز از دریافت کنندگان این کمک ها اخذ می شود.

همچنین دولت "مجاز" شد از تاسیس شهرک های سینمایی، تلویزیونی و رسانه ای و اداره آنها حمایت مالی و حقوقی کند.

نمایندگان مجلس در ماده دیگری دولت را "موظف " کردند به منظور ساماندهی فضای رسانه ای کشور، مقابله با تهاجم فرهنگ بیگانه و جرایم و ناهنجاری های در چارچوب سیاست و ضوابط  مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسانه ای و فراهم آوردن زمینه بهره برداری حداکثری از ظرفیت رسانه ای اقداماتی را انجام دهد.

بر اساس این مصوبه دولت "موظف" شد لایحه نظام جامع رسانه ها را با رویکرد تسهیل فعالیت های بخش غیردولتی تا پایان سال اول برنامه تدوین کند.

دولت همچنین "موظف " به ارتقای آگاهی، دانش و مهارت همگانی ، تقویت رسانه های ماهواره ای و اینترنتی همسو و مقابله با رسانه های معارض خارجی شد.

بر اساس بند دیگری از این ماده پیشنهاد، وضع و اجرای سیاست ها و مقررات مورد نیاز و ایجاد تقویت سازوکارهای لازم برای ساماندهی ، نظارت و پالایش محتوای دیداری ، شنیداری و نوشتاری در فضای رسانه ای کشور اعم از رسانه های مکتوب، دیداری، شنیداری، رقومی، مجازی و شبکه ارتباطی غیر مکالماتی ، شبکه های داده و ماهواره ای و سامانه های مخابراتی به شورای عالی انقلابی، از دیگر اقداماتی خواهد بود که دولت "موظف" به انجام آن شد.

کد خبر 1182231

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha