۱۳ آبان ۱۳۸۹، ۱۵:۰۰

نیکزاد در گفتگو با مهر:

بسیاری از شرکتهای خارجی خواستار ساخت مسکن در ایران هستند

بسیاری از شرکتهای خارجی خواستار ساخت مسکن در ایران هستند

بندرعباس - خبرگزاری مهر: وزیر مسکن و شهرسازی گفت: بسیاری از شرکتهای خارجی خواستار ساخت پروژه های مسکن مهر در ایران شده اند.

علی نیکزاد در گفتگو با خبرنگار مهر در بندرعباس، با اشاره به علاقه مندی بسیار زیاد شرکتهای مختلف و به خصوص شرکتهای خارجی برای ساخت پروژه های مسکن مهر، بیان داشت: شرکتهای بزرگ خارجی که در زمینه ساخت مسکن، پل و راه دارای سوابق درخشانی هستند برای ساخت پروژه های مسکن مهر با کیفیت بالا در ایران ابراز علاقه مندی کرده اند.

وی افزود: در حال حاضر سه شرکت خارجی از کشورهای ترکیه، کره جنوبی و اسپانیا در شهرهای جدید هشتگرد و پرند در حال ساخت مسکن هستند و همچنین این شرکتها برای ساخت مسکن مهر در استانهای مختلف ابراز علاقه مندی کرده اند.

وزیر مسکن ادامه داد: این شرکتها صنعت نوین ساخت مسکن را با خود به ایران می آورند و ما باید سعی کنیم که در کشور از این تکنیک نوین ساخت مسکن استفاده کنیم.

نیکزاد با اشاره به اینکه اولویت اصلی وزارت مسکن و شهرسازی برای ساخت مسکن مهر شرکتهای ایرانی است، عنوان کرد: وزارت مسکن تسهیلات بسیار بیشتری برای ساخت مسکن مهر در اختیار شرکتهای ایرانی نسبت به شرکتهای خارجی قرار می دهد اما شرکتهای خارجی با این وجود علاقه مندی زیادی برای ساخت مسکن مهر در ایران دارند.

وی اضافه کرد: وزارت مسکن شرایطی برای شرکتهای خارجی متقاضی ساخت مسکن در ایران در نظر گرفته است که از جمله آنها استفاده از نیروی انسانی ایرانی و همچنین تهیه بسیاری از مصالح و ابزار ساخت مسکن از ایران است.

نیکزاد اظهارداشت: از همه پیمانکاران و شرکتهای ایرانی می خواهم تا در پروژه های ساخت مسکن مهر مشارکت کنند و وزارت مسکن هم تسهیلات بسیار زیادی در اختیار شرکتهای ایرانی قرار می دهد.

کد خبر 1185019

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha