۱ آذر ۱۳۸۹، ۱۴:۰۹

تبلیغات منفی رسانه های غرب علیه روسف/ اتهام تاسیس گروه خرابکار به بانوی آهنین

تبلیغات منفی رسانه های غرب علیه روسف/ اتهام تاسیس گروه خرابکار به بانوی آهنین

با نزدیک شدن به آغاز دوران ریاست جمهوری "دیلما روسف" در برزیل دستگاه تبلیغاتی غرب نیز از هم اکنون تخریب چهره وی را آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در همین رابطه روزنامه دیلی تلگراف در شماره امروز خود مطلبی را منتشر کرده که در این مطلب ادعا شده "دیلما روسف" رئیس جمهور آتی برزیل در راه اندازی گروه های تبهکار در این کشور دست داشته است.

روسف کسی است ک به دلیل نزدیک بودن دیدگاه هایش به دیدگاه "لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا" رئیس جمهور کنونی برزیل، چندان مطلوب غرب نیست.

به نوشته دیلی تلگراف، این گروه ها در اعمال مجرمانه ای همچون سرقت از بانک ها دست داشته اند.

بر اساس ادعای دیلی تلگراف، دیلما روسف پس از آنکه در سال 1970 به دلیل مبارزات سیاسی به سه سال حبس محکوم شد، به چپ های تندرو پیوست و در آن سالها گروه هایی را راه اندازی کرد که دست به اقدامات تبهکارانه می زدند.

این اتهامها در حالی به روسف وارد می شود که وی از محبوبیت خوبی در برزیل برخوردار است و به دلیل ایستادگی در برابر دیکتاتوری که از سال 1964 تا 1985 بر برزیل حکومت داشت لقب بانوی آهنینی را به وی داده اند.

دیلما روسف که هم اکنون 62 سال سن دارد سابقه مبارزات انقلابی و حتی زندانی شدن را نیز دارد.

پدر دیلما روسف مهاجری بلغاری و مادرش برزیلی است. در پی مبارزات سیاسی در دوران جوانی علیه دیکتاتوری نظامی در برزیل، وی سه سال را در زندان سپری کرد و در این مدت شکنجه شد.
 
پس از پایان دوران دیکتاتوری در برزیل روسف جزو یکی از بنیانگذاران حزب کارگر این کشور شد. او در سال ۲۰۰۳ سمت وزیر انرژی در کابینه‌ لولا داسیلوا را بر عهده گرفت و دو سال پس از آن کار خود را به عنوان رییس دفتر لولا داسیلوا ادامه داد.
کد خبر 1196503

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha