۵ آذر ۱۳۸۹، ۱۸:۰۵

اجلاس اوآنا - استانبول /

قرارداد همکاری خبرگزاریهای "مهر" و "پی‌تی‌آی" هند رسما منعقد شد

قرارداد همکاری خبرگزاریهای "مهر" و "پی‌تی‌آی" هند رسما منعقد شد

استانبول - خبرگزاری مهر: قرارداد همکاری میان دو خبرگزاری "مهر" ایران و خبرگزاری "پی تی آی" هند امروز جمعه در حاشیه مجمع عمومی سازمان خبرگزاری‌های آسیا ـ اقیانوسیه - اوآنا - در استانبول رسما به امضای مدیران ارشد این دو رسانه رسید.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به استانبول، "رضا مقدسی" مدیرعامل خبرگزاری مهر و "محمد شکیل احمد" مدیرعامل خبرگزاری پرس تراست آو ایندیا (پی تی آی) بزرگترین و مهمترین خبرگزاری هندوستان در مراسمی که با حضور محمود حیدری سرکنسول ایران در استانبول و ملک الدین شفقت مسئول دیپلماسی عمومی سرکنسولی ایران در استانبول برگزار شد قرارداد رسمی همکاری با هدف تعاملات خبری، فنی آموزشی و پژوهشی منعقد کردند.

بر اساس قرارداد مذکور، طرفین متعهد شدند نسبت به تبادل خبری با یکدیگر همکاری کنند. ضمنا مقرر شد دو خبرگزاری در زمینه نیروی انسانی، تکنولوژی و آموزشهای خبری با یکدیگر تعامل داشته باشند.
 

"رضا مقدسی" مدیرعامل خبرگزاری مهر و ""محمد شکیل احمد" مدیرعامل خبرگزاری پی تی آی

خبرگزاری 62 ساله "پی تی آی" با داشتن بیش از 2000 خبرنگار در داخل و خارج از کشور مهمترین مرجع رسانه های داخلی و خارجی هندوستان است که به انتشار اخبار به دو زبان انگلیسی و اردو می پردازد. این رسانه 150 دفتر داخلی و 9 دفتر برون مرزی دارد و تنها خبرگزاری در جنوب آسیاست که جهت انتشار اخبار، مجهز به ماهواره مستقل مخابراتی (INSET) است.
 
خبرگزاری مهر طی 8 سال فعالیت خود تا کنون با بیش از 17 خبرگزاری معتبر جهان از جمله، "کیودو" ژاپن،"شینهوا" از چین، "یونهاپ"کره جنوبی، "برناما" از مالزی، "آنتارا" از اندونزی، "جیهان" ترکیه، "سانا" از سوریه، "ترند" آذربایجان، "مونتسامه" مغولستان، "آوا" ازافغانستان، "ای پی پی" از پاکستان و"پیرولی" از گرجستان و ...  یاد داشت تفاهم و قرارداد همکاری امضا کرده است.

کد خبر 1198666

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha