۶ آذر ۱۳۸۹، ۱۱:۳۴

خاماچی:

باید قابلیت های تبریز را بیشتر معرفی کنیم

باید قابلیت های تبریز را بیشتر معرفی کنیم

تبریز - خبرگزاری مهر: عضو شورای اسلامی شهر تبریز بر استفاده از فرصت های موجود و معرفی هر چه بیشتر قابلیت های تبریز تاکید کرد.

بهروز خاماچی در گفتگو با خبرنگار مهر در تبریز گفت: فرهنگ هر شهر گویای هویت همان شهر است و هر قدر بتوانیم این فرهنگ را به دیگران معرفی کنیم به همان اندازه فرهنگ آن شهر را زنده و پویا نگه داشته‌ایم و اکنون نیز این اتفاق با هنرمندی هنرمندان تبریزی در تهران در جریان است.

وی گفت: بنابراین این رویداد فرهنگی را باید قدر بدانیم چرا که مستقیم با فرهنگ عامه مردم سر و کار دارد.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری هفته فرهنگی تبریز در تهران یک رویداد مهم فرهنگی برای تبریز است و برگزاری این هفته ظرفیت بسیار بزرگی برای شناساندن تبریز در پایتخت به وجود آورده است و با استفاده از این فرصتهای باقی مانده قابلیت‌های فرهنگی تبریز را در پایتخت به نمایش گذاشته ایم.

خاماچی افزود: برگزاری چنین هفته‌هایی اتحاد ملی را در پی دارد و باید دامنه چنین هفته‌هایی را وسیع‌تر و گسترده‌تر کرد چرا که در این کار تبادل فرهنگ و اطلاعات صورت می‌گیرد.

وی گفت: در هفته فرهنگی تبریز که با هدف معرفی تاریخ، فرهنگ و جایگاه شهر تبریز به عنوان شهر «اولین‌ها» و نخستین پایتخت جهان تشیع در تهران برگزار می‌شود، برنامه‌ها و نمایشگاه‌های متعدد و متنوع فرهنگی، هنری و علمی برپا شده است و از این طریق نقش تبریز کهن در تحولات تاریخی کشور و جایگاه آن در حوزه‌‌های مختلف فرهنگی، هنری و علمی معرفی و تبیین می شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: ما باید تبریز را به عنوان قدیمی‌ترین شهر ایران به مردم معرفی کنیم چرا که این شهر تاریخی پیشینه بسیار غنی فرهنگی و ادبی دارد از این رو برگزاری این چنین برنامه‌های فرهنگی می‌تواند نام تبریز را به عنوان شهر «اولین‌ها» و شهری که سابقه درخشانی در تاریخ این سرزمین دارد، در کشور مطرح کند.

کد خبر 1198964

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha