۱۰ آذر ۱۳۸۹، ۱۳:۵۴

دانشکده پردیس کشاورزی و منابع طبیعی کرج 110 ساله شد

دانشکده پردیس کشاورزی و منابع طبیعی کرج 110 ساله شد

کرج - خبرگزاری مهر: پردیس کشاورزی و منابع طبیعی کرج صد و دهمین سالگرد افتتاح خود را جشن گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر در کرج،‌ جشن 110 سالگی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی کرج پیش از ظهر امروز در حالی برگزار شد که سابقه ساخت آن به تاسیس مدرسه فلاحت در سال 1279 می رسد.

بنا بر این گزارش این مدرسه بعد از 40 سال فعالیت در زمینه علوم کشاورزی و تغییرات ساختاری سرانجام در سال 1319 به دانشکده کشاورزی تبدیل شد.

این دانشگاه در سال 1328 به عنوان یکی از دانشکده های دانشگاه تهران ثبت گردید و از آن پس فعالیتهای علمی خود را به طور جدی آغاز کرد.

در اوایل دهه 80 و به دنبال برنامه توسعه و اصلاح ساختار دانشگاه تهران،‌ دانشکده پردیس کشاورزی و منابع طبیعی با شش دانشکده و یک مرکز تحقیقات بین المللی بیابان تاسیس و در ادامه این روند نیز سه دانشکده به لیست دانشکده های این مجموعه افزوده شد.

دانشکده اقتصاد و توسعه کشاورزی،‌ علوم و مهندسی کشاورزی و نیز مهندسی و فناوری کشاورزی جزو این دانشکده ها بودند.

بر این اساس هم اکنون این دانشکده با 15 گروه آموزشی و پنج گروه پ‍ژوهشی دارای 215 عضو هیات علمی بوده و از طریق آزمون سراسری دانشجو می پذیرد.

این دانشکده هر ساله حدود چهار هزار دانشجو در 110 رشته می پذیرد که نزدیک به 50 درصد آنان دوره های تحصیلات تکمیلی شامل کارشناسی ارشد و دکترا را می گذرانند.

به گفته رئیس دانشکده پردیس کشاورزی و منابع طبیعی این دانشکده تا کنون 476 فارغ التحصیل دکترای کشاورزی و منابع طبیعی به کشور تزریق کرده است که از این تعداد تنها 7 نفر قبل از انقلاب اسلامی موفق به تحصیل در این مقطع شده اند.

محمد حسین امید اظهار داشت: این دانشکده کهن ترین دانشکده کشاورزی در سطح کشور است و داراری قابلیتهای بسیاری در سطح بین المللی است.

وی در پایان با اعلام بخشی از توانمندی های اعضای هیات علمی این مجموعه خاطرنشان کرد: انتشار چهار مقاله به ازای هر عضو هیئت علمی میانگینی بسیار مناسب برای این مرکز در کشور و جهان محسوب می شود.

کد خبر 1202182

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha