۲۳ آذر ۱۳۸۹، ۱۴:۴۳

در زنجان/

18 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد خدمات درمانی دریافت می کنند

18 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد خدمات درمانی دریافت می کنند

زنجان - خبرگزاری مهر: رئیس اداره بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: امسال 18 هزار نفر از مددجویان بیمه شده این نهاد در قالب سیستم ارجاع به پزشک خانواده، خدمات درمانی دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر در زنجان، وحید محمدیون ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره طرح سیستم ارجاع پزشک خانواده، افزود: از سال 76، خدمات درمانی کمیته امداد امام خمینی(ره) در قالب سیستم ارجاع پزشک خانواده و با محوریت پزشک عمومی انجام می شود.

محمدیون یاد آور شد: در حال حاضر 16پزشک خانواده در سطح استان به 18هزار مدد جوی بیمه شده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خدمات ارائه می کنند.

وی افزایش کیفیت خدمات را ازمزایای اجرای سیستم ارجاع عنوان کرد و اظهار داشت: این مسئله موجب فراهم شدن زمینه اعمال طبابت عملی تر، افرایش امکان به کارگیری خدمات پیشگیرانه به جای خدمات درمانی، دستیابی به خدمات مناسب و منطقی بر اساس نیاز واقعی بیمار، ارتباط منطقی پزشک با بیمار به عنوان مقدمه ارائه خدمات مناسب و وجود زمینه استفاده از سیستم های مکانیزه خواهد شد.

رییس اداره بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان، افزایش رضایتمندی دریافت کنندگان و ارائه دهندگان خدمات درمانی، صیانت از سلامت وحقوق بیمه شده، ثبت و گزارش اطلاعات پزشکی بیمه شدگان، جلوگیری از سرگردانی بیمار در زمینه اطلاع رسانی مناسب، جلوگیری از تکرار مراجعات غیر ضروری و دستیابی آسان به خدمات درمانی را از جمله مزایای اجرای این سیستم برشمرد.

محمدیون با بیان اینکه پزشک خانواده اولین محل ایجاد هزینه خدمات الکتیو (غیر اورژانسی) است، اظهار داشت: به همین دلیل جلسه ای با حضور پزشکان خانواده استان با هدف کاهش هزینه ها، جلوگیری از اتلاف منابع، مدیریت بر هزینه و تعریف سیاست کلی سیستم ارجاع در ارائه خدمات به مددجویان در اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان برگزار خواهد شد.

کد خبر 1210287

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha