۱۳ دی ۱۳۸۹، ۸:۱۵

بیشترین مرگ و میر دلفینها و نهنگها در جاسک اتفاق می افتد

بیشترین مرگ و میر دلفینها و نهنگها در جاسک اتفاق می افتد

بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ایران گفت: بیشتر دلفین ها و نهنگ ها در سواحل هرمزگان در منطقه جاسک، کیش و قشم به سر می برند و بیشترین مرگ و میر این نوع آبزی نیز در منطقه جاسک اتفاق می افتد.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، شهرام نوربخش شامگاه یکشنبه در کارگاه آموزشی حفاظت در بوشهر اظهار داشت: هم اکنون 10 گونه دلفین، 14 گونه نهنگ و یک گونه گاو دریایی در خلیج فارس و دریای عمان شناسایی شده است.

وی به بررسی علل مرگ و میر و امداد و نجات پستانداران دریایی پرداخت و گفت: آلودگی دریا، شرایط آب و هوایی، سموم طبیعی شیوع بیماری ها، روشهای نامتعارف صید و آلودگی های شیمیایی و نفتی مهمترین عوامل مرگ و میر پستانداران دریایی است.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ایران تاکید کرد: حفاظت از محیط زیست تنها وظیفه یک سازمان و اداره نیست و مشارکت همه مردم در حفظ منابع زیستی کشور ضروری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز گفت: خشکسالی وجود بحران ها پدیده گرد و خاک وانواع تخریب کننده های زیست محیطی از عوامل کاهش گونه های جانوری در دریا و خشکی است.

بهروز اتابک زاده افزود: تولید انواع مواد شیمیایی و میکروبی در کشورهای غربی زیست بوم های طبیعی را برای زندگی انسان و گونه های جانوری به خطر انداخته است.

وی اضافه کرد: در کارگاه آموزشی حفاظت، کارشناسان سازمان ها و اداره های مختلف روشهای حفاظت از جانوران به ویژه پستانداران دریایی را می آموزند.

کد خبر 1223433

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha