۱۴ دی ۱۳۸۹، ۱۰:۴۲

سفر هیئت دولت به سمنان/

سمنان کارگاه سازندگی شد/ تصویب 1700 پروژه در دو سفر رئیس جمهور

سمنان کارگاه سازندگی شد/ تصویب 1700 پروژه در دو سفر رئیس جمهور

سمنان - خبرگزاری مهر: سومین سفر استانی رئیس جمهور به سمنان امروز در حالی انجام می شود که استان سمنان در دولت نهم و دهم با اجرای طرحها و مصوبات سفر استانی دولت به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است.

استاندار سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر در سمنان با اشاره به اینکه در مجموعه دو سفر 1700 پروژه با بیش از 50 هزار میلیارد اعتبار آغاز و اجرایی شده است، گفت: مصوبات سفر در استان سمنان، رشد و توسعه این استان را شتاب بخشیده و استان سمنان را استانهای پیشرو و بی بدیل در کشور تبدیل کرده است.

عباس رهی اضافه کرد: اردیبهشت 86، اولین سفر دولت مردمی به سمنان بود که برای دور اول سفر هیئت دولت بیش از دو هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود.

مصوبات دور اول سفر به سمنان بیش از 95 درصد پیشرفت دارد

وی گفت: دور اول سفر هیئت دولت در مجموع 998 پروژه به عنوان مصوبه به همراه داشت که پیشرفت این مصوبات بین 95 تا 98 درصد است.

به گفته وی، ساخت دو نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی در سمنان و شاهرود، احداث دو بیمارستان 220 و 160 تختخوابی در سمنان و دامغان، متروی روباز تهران - گرمسار و طرح های راهسازی از مهمترین مصوبات دور اول سفر بود.

مصوبات دور دوم سفر به سمنان 56 درصد پیشرفت دارد

رهی تصریح کرد: دور دوم سفر هیئت دولت در خردادماه 88 انجام شد و 700 پروژه برای این استان به ارمغان آورد که بر اساس ارزیابی نهاد ریاست جمهوری پیشرفت فیزیکی این مصوبات بیش از 56 درصد است.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه در دور دوم سفر بیش از 700 پروژه در جلسه هیئت دولت در استان سمنان نهایی شده بود، گفت: تعدادی از مصوبات سفر اول برای پیگیری و نهایی شدن در سفر دوم نیز تکرار شده است.

وی با اشاره به اینکه سه سفر رهبری و ریاست جمهوری به استان سمنان این استان را به کارگاه سازندگی تبدیل کرده است، گفت: تنها در سفر رهبری 3 هزار میلیارد ریال برای 270 پروژه در استان سمنان تعریف شده بود.

به گفته وی، بیمارستان 220 تختخوابی سمنان و 160 تختخوابی دامغان از مصوبات سفر در توسعه بهداشت و درمان استان است.

رهی با اشاره به اینکه اقدام مهم دولت در استان سمنان ایجاد دو نیروگاه سیکل ترکیبی در سمنان و شاهرود بود، گفت: برای هر کدام از این نیروگاه ها حدود 3 هزار و 500 میلیارد ریال در مرحله اول اعتبار اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: ما اقتدار دولت دهم را به ایجاد 26 هزار واحد مسکونی مهر در استان نشان می‌دهیم.

60 هزار اشتغالزایی در استان سمنان ایجاد شد

استاندار سمنان افزود: ایجاد اشتغال سیاست مهم دیگر استان سمنان است و ما وعده داده‌ایم که 42 هزار شغل در این استان تا پایان سال جاری ایجاد کنیم که 27 هزار شغل آن موقت بود که توانستیم بیش تر از آنچه قول داده بودیم اشتغال ایجاد کنیم.

وی همچنین تأمین و انتقال آب به استان سمنان را مهم شمرد و بر ارتقای بهره‌ وری در مصرف آب تأکید کرد.

رهی با اشاره به راه‌های مواصلاتی استان سمنان گفت: این استان یکی از مراکز مهم پذیرش دانشجو است به طوری که به ازای هر شش نفر جمعیت، یک دانشجو در این استان تحصیل می‌کنند.

وی همچنین بر ارتقای بهداشت عمومی و اجتماعی تأکید کرد و گفت: در دولت دهم به جای اینکه حرف بزنیم، در حال عمل کردن هستیم.

کد خبر 1224376

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha