۱۴ دی ۱۳۸۹، ۱۸:۳۱

در سال جاری/

151 میلیارد ریال اعتبار خشکسالی به خراسان جنوبی اختصاص یافت

151 میلیارد ریال اعتبار خشکسالی به خراسان جنوبی اختصاص یافت

بیرجند – خبرگزاری مهر: کارشناس اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اعتبارات خشکسالی استان را در سال جاری 151 میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در بیرجند، علی امینی عصر سه شنبه در جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان قاین اظهارداشت: بخشی از این اعتباربه صورت توزیع استانی و بخشی به صورت توزیع شهرستانی است.

وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت بحران شهرستان قاینات در این بحث پیشرو بوده و همت مضاعفی را به خرج داده‌اند، افزود: این مجموعه با پیگیری‌های مجدانه خود در استان نمونه هستند.

وی با تشکر از حضور و همکاری همه دستگاه‌ها در برگزاری مانور هشت آذرماه ادامه داد: خشکسالی بیش از 13 سال است که با استان ما عجین شده و نمی ‌توان بحث حوادث را بر آن نهاد زیرا بی ‌شک در سنوات آتی نیز ادامه دارد و این امر نیازمند برنامه ‌ریزی بلند‌مدت است.

وی تصریح کرد: از جمله اقداماتی که بسیار چشمگیر بوده در اختیار قراردادن پنج درصد اعتبارات تملک استان به مدیریت بحران است که بخشی از پروژه‌ها با اولویت در بخش حوادث، از این محل پیش‌بینی شده و در این مبحث نیز استان ما پیشرو بوده است.

 امینی با اشاره به بحث بیمه محصولات کشاورزی یادآور شد: در این زمینه کمیته کارشناسی تشکیل شده و باید وضعیت بیمه بهبود پیدا کند تا کشاورزان از این طریق بتوانند حداقل خسارات خود را جبران کنند.

معاون برنامه‌ ریزی و امور عمرانی فرمانداری قاینات  نیز در این جلسه گفت: اعتبارات خشکسالی این شهرستان در سال جاری، 2 میلیارد و 760 میلیون تومان است.

نورعلی خسروی تصریح کرد: از این مبلغ دو میلیارد تومان آن به آبفای روستایی،600 میلیون تومان برای آبیاری مزارع زعفران که با پیگیری‌های نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی اختصاص یافته است، 100 میلیون تومان برای تجهیز چاه‌های کشاورزی، 15 میلیون تومان برای تکمیل چاه حوادث به آبفای شهری و 45 میلیون تومان آن برای جداسازی آب شرب از فضای سبز به شهرداری شهرستان اختصاص داده شده است.

کد خبر 1225063

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha