۲ بهمن ۱۳۸۹، ۱۸:۱۹

در برنامه پنجم/

200 هزار ماشین آلات کشاورزی نوسازی می شود

200 هزار ماشین آلات کشاورزی نوسازی می شود

همدان - خبرگزاری مهر: نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی از جایگزینی 200 هزار دستگاه ماشین آلات فرسوده کشاورزی در طول برنامه پنجم توسعه خبر داد.

عیسی جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر در همدان، فرسودگی ماشین آلات بخش کشاورزی را یکی از مشکلات فراروی این بخش دانست و گفت: در راستای ارتقا وضعیت کشاورزی اجرای این طرح مد نظر قرار گرفته است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت از بخش کشاورزی افزود: وزارت جهاد کشاورزی باید برای حمایت از پتانسیل های موجود و شکوفایی آن برنامه ریزی مدون و اصولی داشته باشد تا تولیدکنندگان دچار سرخوردگی نشوند.

جعفری از توجه به بهبود وضعیت معیشتی کشاورزان در برنامه پنجم توسعه خبر داد و گفت: با اجرای صحیح امور در پایان برنامه پنجم، بخش کشاورزی از رشد 35درصدی توسعه برخوردار خواهد شد که اجرای درست و گام به گام آن بخش کشاورزی کشور را دچار تحول اساسی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌ها در بخش کشاورزی بهره برد، اظهار داشت: استقرار سیستم نوین مدیریتی در همه بخش‌ها مستلزم ایجاد و گسترش بستر مناسب برای دریافت ایده‌ها و نظرات مختلف است.

جعفری با تأکید بر اینکه کشاورزی یکی از مهم ‌ترین محورهای توسعه و رونق استان همدان به شمار می‌رود، افزود: برهمین اساس تأمین و توسعه زیرساخت‌های این بخش ضروری است و منتظر ایده‌های نو در این بخش برای هر چه بهتر رونق گرفتن آن هستیم.

وی اظهار داشت: در این زمینه تشکیل اتاق فکر در حوزه‌های مختلف موجب خلاقیت و اتخاذ راهکارهای مناسب برای توسعه و عمران شهرستان و استان در بخش‌های مختلف می‌شود.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بودجه بخش کشاورزی در سال آینده برای تحقق اهداف چشم انداز توسعه تغییراتی خواهد داشت، گفت: کبودراهنگ نه تنها در شمال استان همدان و منطقه، بلکه در کشور، یکی از قطب‌های مهم کشاورزی است و باید برای رشد و توسعه حوزه کشاورزی فعالیت‌ها بر محور کار کارشناسی، علمی و برنامه نوین و مدون باشد.

جعفری توسعه پایدار را مبتنی بر دانایی محوری و تعامل و همدلی دانست، گفت: برای تحقق توسعه و پیشرفت همه جانبه باید از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای هموار کردن مسیر پیشرفت استفاده کرد.

کد خبر 1237306

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha