۱۶ بهمن ۱۳۸۹، ۱۳:۴۹

یزدانی:

مدیران دفاتر خدمات مسافرتی با جاذبه های گردشگری سمنان آشنا می شوند

مدیران دفاتر خدمات مسافرتی با جاذبه های گردشگری سمنان آشنا می شوند

سمنان - خبرگزاری مهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: مدیران دفاتر خدمات مسافرتی استان سمنان با برگزاری تور استان گردی میراث فرهنگی، با جاذبه های گردشگری استان آشنا می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر در سمنان، حمید یزدانی صبح شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان سمنان گفت: یکی از راههای اصلی جذب گردشگر آشنایی مسئولان دفاتر خدمات مسافرتی با جاذبه های گردشگری استان است.

وی با اشاره به برگزاری تور دو روزه استان گردی ویژه مدیران دفاتر خدمات مسافرتی، گفت: در آینده نزدیک استان سمنان به مقصد گردشگران تبدیل می شود.

وی با اشاره به وجود بیش از هزار اثر تاریخی شناسایی شده، جاذبه های بکر طبیعی و گردشگری در استان سمنان اظهار داشت: افراد فعال در صنعت گردشگری باید خود را به روز کنند و نسبت به حوزه فعالیت خود اشراف داشته باشند.

یزدانی خواستار تداوم برگزاری این جلسات شد و گفت: باید بین سازمان میراث فرهنگی و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی رابطه ناگسستنی وجود داشته باشد.

به گفته وی، برای فراهم کردن امکان اقامت گردشگران در این استان ساخت هفت هتل در سمنان و مهدیشهر، دو هتل در گرمسار و پنج هتل در شاهرود و دامغان در دست بررسی و اجراست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان خواستار تشکیل تعاونی دفاتر خدمات مسافرتی در استان سمنان شد و افزود: دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی برای فعالیت بیشتر نیاز به تشکیل تعاونی دارند.

وی گفت: مدیران دفاتر مسافرتی و جهانگردی استان سمنان باید زمینه ورود مسافر و گردشگر به استان سمنان را با ارائه پکیج های معرفی استان و برگزاری تور در مناطق دارای جاذبه گردشگری فراهم کنند.

برگزاری همایش معرفی استان سمنان در آینده نزدیک

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نیز در این جلسه از برگزاری همایش معرفی استان سمنان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برگزاری این همایش برای افزایش شناخت مدیران دفاتر مسافرتی از جاذبه های گردشگری استان سمنان موثر است.

رحمان فرمانی خواستار مشارکت مدیران دفاتر خدمات مسافرتی در برگزاری جشنواره های گردشگری این اداره کل شد و افزود: یکی از برنامه های میراث فرهنگی استان برای حمایت از مدیران دفاتر مسافرتی و رشد و توسعه گردشگری در این استان برگزاری دوره های آموزشی تور راهنمایان تورهای گردشگری است.

وی گفت: در همین راستا برای آموزش 50 تور لیدر در شاهرود درخواست مجوز شده است و این دوره های آموزشی در صورت وجود متقاضی در سایرشهرستان ها نیز برگزار می شود.

مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان سمنان نیز در این نشست خواستار برگزاری سلسله همایش های معرفی استان سمنان و تورهای استان گردی برای مسوولان دفاتر خدمات مسافرتی و فراهم کردن زیرساختهای لازم برای جذب گردشگر شدند.

17 دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در استان سمنان مشغول فعالیت هستند.

کد خبر 1245892

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha