۳۰ بهمن ۱۳۸۹، ۱۱:۴۶

نماز جمعه نقشی ویژه در تبیین افکار عمومی و مسائل حقوقی دارد

نماز جمعه نقشی ویژه در تبیین افکار عمومی و مسائل حقوقی دارد

زنجان - خبرگزاری مهر: رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: نماز جمعه نقشی ویژه در آگاهی بخشی، تبیین افکار عمومی و مسائل حقوقی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر در زنجان، جعفرگلمحمدی صبح شنبه در دیدار با امام جمعه ایجرود، نقش روحانیون در آگاهی بخشی جامعه را مهم دانست و افزود: حمایت های معنوی روحانیون از تشکیلات قضایی پشتوانه محکمی در تخقق اهداف دستگاه قضا است.

وی با اشاره به جایگاه نماز جمعه در تبیین مسائل حقوقی و آگاهی بخشی مردم از حقوق خود ادامه داد: نمازجمعه جایگاهی مقدس بوده و سخنان علما ازاین طریق برای مردم قابل قبول و محترم است

گلمحمدی با تاکید بر اینکه نماز جمعه در ایجاد صلح و سازش بسیار مهم و تاثیر گذار است افزود: این جایگاه مهم میتواند منشا آگاهی بخشی و مرکز حل بسیاری از مشکلات حقوقی مردم باشد .

همچنین امام جمعه شهرستان ایجرود گفت: با تعامل و همدلی مطلوب موجود میان مسئولان، مشکلات از طریق صلح، سازش و با سرلوحه قرار دادن عدالت حل می شود.

حجت الاسلام قربانعلی محمدی مطلق اقدامات انجام شده از سوی دستگاه قضایی در استان را مطلوب مثبت ارزیابی کرد و افزود: فعالیت های دادگستری ایجرود در راستای ایجاد عدالت موثر و ارزشمند است.

وی با اشاره به موقعیت شهرستان ایجرود و قرار گرفتن در مسیر قاچاق کالا گفت: برخورد جدی و شدید با قاچاقچیان حرفه ای و سازماندهی شده کالا که در صدد ضربه زدن به اقتصاد کشور هستند یک ضرورت است.

حجت الاسلام محمدی مطلق افزود: باید در برخورد میان قاچاقچیان خرفه ای با اشخاصی که بعضا برای مصرف شخصی یک کالائی را حمل میکنند تفاوت قائل شد.

کد خبر 1256912

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha