۳۰ بهمن ۱۳۸۹، ۱۲:۳۷

مسعود شاهی در گفتگو با مهر:

مقابل افراطی‌گری‌ها ایستاده‌ایم/ قضاوت داوران عادلانه و حرفه‌ای بود

مقابل افراطی‌گری‌ها ایستاده‌ایم/ قضاوت داوران عادلانه و حرفه‌ای بود

دبیر بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با اشاره به حاشیه‌های این دوره، تاکید کرد مقابل افراطی‌گری‌ها علیه سینمای ایران ایستاده است.

مهدی مسعودشاهی دبیر بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه این دوره از جشنواره با وجود فشارها و حاشیه‌های فراوان به خوبی به پایان رسید، عملکرد هیئت داوران و نتایجی که در اختتامیه این دوره مطرح شد نشان داد که برخلاف شایعه‌ها و جوسازی‌های منفی هیئت داوران قضاوت حرفه‌ای، سینمایی و عادلانه دارند.

مسعودشاهی گفت: یکی از اهدافی که قبل از برگزاری جشنواره برای آن برنامه‌ریزی کردیم تکریم سینماگران و هنرمندان پیشکسوت بود، احترام به بزرگان سینما قدردانی از تلاش آنها در زیمنه فرهنگ است، از سویی دیگر احترام به سینماگران باسابقه راه را برای نسل جوان روشن نگه می‌دارد و آنها را برای ادامه مسیرشان انگیزه می‌دهد.

وی افزود: قضاوت حرفه‌ای، توجه به نسل جوان و تجربه‌های نو، پاسداشت سینماگران باسابقه و خدمتگذاران فرهنگی، ارزش گذاشتن به سینمای دینی و ارزشی از ویژگی‌های این دوره از جشنواره فیلم فجر بود.

مسعودشاهی درباره حاشیه‌های برگزاری این دوره از جشنواره گفت: متاسفانه سینمای ایران از بیرون با افراطی‌گری‌هایی تهدید می‌شود، این گروه در سی سال گذشته سینما و هنر این مملکت را مورد هجوم قرار داده‌اند، اما ما همان طور که آقای شمقدری گفت در نهادهای سینمایی و مسئولیت‌های فرهنگی مقابل افراط ها و تفریط ها می‌ایستم تا فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی رشد کند.

دبیر جشنواره بیست و نهم با اشاره به ارزش‌های سینمای اخلاقی ایران تاکید کرد: سینمایی که ما به دنبال آن هستیم، سینمایی اخلاقی، ارزشمدار و متکی به باورهای دینی و فرهنگی است، چنین سینمایی می‌تواند بستر رشد و بالندگی اعضای جامعه را به وجود بیاورد. برای پا بر جاماندن این سینما مقابل افراط ها و تفریط ها می‌ایستیم.

مسعودشاهی ادامه داد: ما نیازمند اعتدال و برخورد متعادل در فضای فرهنگی هستیم، گروههایی در این سی سال می‌کوشند فضای آرام و متعادل را بر هم بزنند، اما ما با آرامش و حمایت از سینمای ارزشمند و اخلاق‌مدار فضا را به ثبات می‌رسانیم. سینمای ایران، ارزش‌های فراوان دارد که با برنامه‌ریزی دقیق این امتیازها کامل‌تر می‌شود.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای افزایش ظرفیت‌های سینمای ایران گفت: آموزش سینماگران، مجهز کردن آنها به دانش و فن‌آوری روز و استفاده از تجهیزات جدید برای رشد و اعتلای سینمای ایران ضروری است و برای آن برنامه داریم.

دبیر جشنواره فیلم فجر درباره برگزاری بخش تجلی اراده ملی گفت: این بخش در سال‌های اخیر در کنار جشنواره برگزار شده است و عملکرد خوبی داشته است. نهادهای مختلف برگزیدگانشان را مشخص می‌کنند و این پیوندی است میان سینمای ایران و نهادها و سازمان‌هایی که می‌توانند حامی و مخاطب سینما باشند.

مسعودشاهی درباره برنامه‌ریزی برای دوره بعدی جشنواره فیلم فجر گفت: برنامه‌ریزی برای برگزاری بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر را از چهار ماه پیش شروع کردیم و تا چند ماه دیگر کار ادامه دارد، طبیعی است که پس از تجزیه و تحلیل عملکرد این دوره برای برگزاری جشنواره سی‌ام از اوایل سال آینده برنامه‌ریزی می‌کنیم.

کد خبر 1256970

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha