۱۴ اسفند ۱۳۸۹، ۱۷:۱۱

سه هزار تن علوفه بین عشایر بوشهر توزیع شد

سه هزار تن علوفه بین عشایر بوشهر توزیع شد

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرکل امور عشایری استان بوشهر گفت: از ابتدای ورود عشایر به استان بوشهر تا کنون سه هزار تن علوفه بین عشایر این استان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، علی ابراهیمی بعد از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه بارندگی اخیر وضعیت چراگاههای استان بوشهر را بهبود بخشیده است، افزود: وضعیت مطلوب بارندگیهای اخیر شرایط مناسبی برای دام های عشایر فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه دامهای عشایر در 640 هزار هکتار از مراتع استان در حال چرا هستند، اظهار داشت: بارندگیهای فصل زمستان موجب تولید علوفه در این مراتع شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه 40 درصد اراضی منابع طبیعی در اختیار عشایراست، گفت: در هر هکتار مرتع سالانه 78 هزار و 720 تن علوفه تولید می شود که 30 درصد نیاز دام عشایر را تأمین می کند.

مدیرکل امور عشایری استان بوشهر با اشاره به اینکه 70 درصد عشایر دامهای خود را با علوفه دستی تعلیف می کنند، گفت: عشایر استان بوشهر 850 هزار رأس دام دارند که سالانه شش هزار و 500 تن گوشت قرمز 12 هزار تن فرآورده دامی و 28 هزار تن انواع صنایع دستی تولید می کنند.

ابراهیمی اعتبارات عمرانی این اداره را 37 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: پنج میلیارد و 200 میلیون ریال هم اعتبارات خشکسالی به اداره کل امور عشایر اختصاص یافته که برای اجرای طرح های عمرانی توزیع ارزاق و تامین علوفه دام ها هزینه شده است.

کد خبر 1267438

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha