۲۰ اسفند ۱۳۸۹، ۱۰:۰۶

اعتراف عاملان جنایت در گلسار/ گروگانگیری در رستوران شمال شهر

اعتراف عاملان جنایت در گلسار/ گروگانگیری در رستوران شمال شهر

تصادف‌های ساختگی برای سرقت خودروی زنان، گروگانگیری در رستوران شمال شهر، اعترافات عاملان جنایت «گلسار» و تغییر نکردن مدت خدمت سربازی از مهمترین رویداهای حوزه انتظامی در هفته ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار موسی کمالی با اشاره به مدت خدمت سربازی در سال آینده گفت: بنا بود مدت زمان خدمت سربازی در سال آینده تغییر کند اما به دلایلی این مدت سربازی تغییر نکرده و همان 18 ماه باقی ماند. این مدت زمان بر اساس وضعیت خدمت مشمولان متغیر است.

مشاور معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: خدمت در مناطق امنیتی و عملیاتی موجب کسر دو ماه از خدمت شده و همچنین خدمت در مناطق محروم یکماه از مدت زمان سربازی کسر می کند. همچنین مشمولان دارای مدرک لیسانس یک ماه، مشمولان فوق لیسانس دو ماه و مشمولان دکترا سه ماه کسر خدمت دریافت می کنند.

اعترافات عاملان جنایت در"گلسار"

محاکمه عاملان قتل تاجر آهن و خانواده‌اش در حالی به پایان رسید که هر سه متهم ضمن اعتراف صریح به قتل‌ها، خواستار بخشش و گذشت اولیای دم شدند. «سجاد» - 25 ساله – در آخرین دفاع با بیان جزئیات جنایت‌ها گفت: روز حادثه – پنجشنبه 15 مهر – طبق نقشه قبلی همراه برادرم سبحان و دوستم «شایان» - برادرزاده مرد تاجر – راهی خانه مورد نظر شدیم.

در حالی که باران شدید می‌بارید و خیابان‌ها خلوت بود در زدیم که «پرهام» - پسر صاحبخانه – در را باز کرد و به بهانه نصب برنامه نرم‌افزاری به زور وارد خانه شدیم. بعد دست و پای او و مادرش را بستیم. 5 ساعت بعد مرد تاجر وارد شد که او را نیز گروگان گرفتیم. سپس با شیشه قلیان ضربه‌ای به سرش کوبیدم که نیمه جان روی زمین افتاد. 

نخستین قربانی «ساریه» - همسر تاجر – بود. وقتی کیسه نایلونی را سرش کشیدند او را با سیم برق خفه کردم. بعد به سراغ «پرهام» رفتیم که «شایان» پاهایش را و برادرم «سبحان» کتف او را نگه داشتند و من به تنهایی دو طرف سیم را کشیدم. 

«شایان» ابتدا با آمپول،‌داروی بی‌حسی به او تزریق کرد و شیلنگ را دور گلویش پیچید و گردنش را با کارد برید. اما با این وجود تقاضای بخشش دارم.در ادامه «سبحان» - متهم 17 ساله – گفت: من با برادرم در یک خانه به سختی زندگی می‌کردیم و با مشکلات بزرگی روبه‌رو بودیم تا اینکه «شایان» نقشه سرقت از ویلای عمویش را مطرح کرد ضمن اینکه به هیچ عنوان فکر نمی‌کردم چنین ماجرای ننگ‌آوری پیش بیاید. حالا هم شرکت در قتل «پرهام» را قبول ندارم.

در پایان نیز «شایان» - 16 ساله – در مورد قتل خانواده عمویش گفت: قرار بود پس از کشتن آنها به شیراز و سپس به دبی فرار کنیم. من با انگیزه انتقام‌جویی نقشه حمله به خانه عمویم را کشیدم اما زن‌عمویم را خیلی دوست داشتم و کشتن او برایم سخت بود. به گفته رئیس دادگاه رأی متهمان طی چند روز آینده صادر و اعلام خواهد شد.

برگزاری رزمایش یکصد هزار نفری دفاع شخصی در سراسر کشور

سردار محمدتقی عصار با اشاره به رزمایش یکصد هزار نفری دفاع شخصی گفت: این همایش دوشنبه 16 اسفندماه به مدت یک روز در سراسر کشور برگزار شد.

وی ادامه داد: در این رزمایش نیروهای پلیس آمادگی رزمی و دفاعی خود را در سراسر کشور به نمایش می‌‌گذارند و با این رزمایش پلیس تلاش دارد تا به مردم ثابت کند پلیس ما پلیس مقتدر و آماده‌ است.

معاون تربیت و آموزش نیروی انتظامی اضافه کرد: طی پنج سال گذشته 90 درصد کارکنان نیروی انتظامی آموزش‌های اولیه دفاع شخصی را سپری کردند و حدود یک سوم آنان نیز وارد مرحله دوم آموزش‌های رزمی و دفاع شدند. در این آموزش‌ها بیش از هزار و 234 تکنیک فنون رزمی دنیا به ماموران آموزش داده می‌شود.

سردار عصار تصریح کرد: ‌در حال حاضر یگان‌های ویژه رهایی از گروگان دارای بالاترین شخصیت دفاعی در فنون رزمی هستند. بر همین اساس انتظار می‌رود زمانی که از این نیروها در ماموریتی استفاده می‌شود بالاترین عکس‌العمل را داشته و موفق باشند.

وی گفت: پلیس ما پلیس مسلحی است که می تواند در تمام صحنه‌ها تیراندازی کند اما اگر می‌بینیم که پلیس امروز از این امکانات خود استفاده نمی‌کند به دلیل تدبیر برای مواقع خاص است.

گروگانگیری در رستوران شمال شهر

"تصور می‌کردم با گروگانگیری و سرقت، پولدار می‌شوم. بنابراین پس از شناسایی یکی از رستوران‌های معروف تهران، از دوستم مقداری پول قرض کرده و چند بار در آنجا شام خوردم اما هنگام اجرای نقشه، همه رؤیاهایم بر باد رفت." این بخشی از اعتراف‌های پسری جوان است که به طمع یک‌شبه پولدار شدن، کارمند رستورانی را گروگان گرفته بود.

چند شب قبل مأموران کلانتری 101 تجریش هنگام گشت در خیابان‌های شمال شهر، چند مرد را دیدند که با فریاد "دزد، دزد" در تعقیب یک مرد فراری بودند. مأموران بلافاصله وارد عمل شده و پسر جوان را دستگیر کردند. در بازرسی از او نیز 900 هزار تومان پول نقد و یک کارد آشپزخانه کشف شد. متهم در ادامه همراه مدیر رستوران به کلانتری منتقل شد و مأموران تجسس هم به سرپرستی سروان ابراهیمی، به تحقیق در این باره پرداختند.

مدیر رستوران معروف شمال تهران به افسر پرونده گفت: ساعتی قبل این مرد- اشاره به متهم- با شتاب وارد رستوران شد و بلافاصله هم به سوی یکی از کارکنان دوید و با تهدید کارد، او را گروگان گرفت. بعد هم با صدای بلند فریاد زد: "اگر همین حالا مقدار زیادی پول ندهید، این مرد را می‌کشم!"

گروگانگیر سپس خود را به صندوق رساند و حدود 900 هزار تومان پول و تراول چک را سرقت کرد. بعد هم پا به فرار گذاشت که کارگران رستوران به تعقیبش پرداخته و سرانجام دستگیر شد.

متهم گفت: چند روز قبل در حال عبور از رستوران بودم که ناگهان نقشه سرقت از آنجا به جانم افتاد. بنابراین برای آشنایی با موقعیت رستوران، از دوستم مقداری پول قرض گرفته و چند بار آنجا غذا خوردم. سرانجام امشب با کاردی، راهی آنجا شدم. حدود یک ساعت در اطراف رستوران پرسه زدم تا موقعیت مناسب فراهم شود. در حالی که تصور می‌کردم دست‌کم پنج میلیون تومان به دست می‌آورم، وارد آنجا شدم اما خیلی زود رؤیاهایم بر باد رفت.

روند افزایش ایمنی خودروها رضایت‌بخش نیست

فرمانده نیروی انتظامی افزود: از آغاز ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد چند گام اساسی در زمینه افزایش ایمنی در سطح جامعه برداشته شد که هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح قانون اخذ جرایم نمونه‌ای از این موارد بود. علیرغم این اقدامات افزایش میزان ایمنی خودروها اصلاً رضایت بخش نیست چون در حال حاضر پرتیراژ ترین خودروی کشور ناامن‌ترین خودرو است.

وی با اشاره به خودروهای هوو اضافه کرد: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای شده که پلیس مسئول پاسخگویی در زمینه کمکاری سایر دستگاه ها شده این در حالی است که پلیس هوو را وارد نکرده است. دستگاههای مسئول باید استانداردها را به پلیس اعلام کنند تا پلیس براساس آن با کشنده‌ها برخورد کند.

وی گفت: تا جایی که اختیارات قانونی پلیس اجازه دهد در این حوزه وارد می شود و برخورد می‌کند.

دستگیری کارمند قلابی مجلس به اتهام کلاهبرداری 

مردی که با جعل عنوان کارمند مجلس شورای اسلامی و ارتباط با نمایندگان به بهانه فروش سهمیه وام‌های کلان خوداشتغالی از مردم کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.

4 مرداد امسال زنی با حضور در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه مهرآباد تهران از مردی کلاهبردار شکایت کرد.شاکی در تشریح ماجرا به بازپرس ابراهیمی بسابی گفت: 2 هفته پیش مردی برای حل مشکل اداری به محل کارم که یک سازمان دولتی است، آمده بود. در گفت‌وگو با وی متوجه شدم کارمند مجلس است و 2 سهمیه وام خوداشتغالی در اختیار دارد و می‌تواند یکی از آنها را به نام من انتقال دهد.

شاکی اضافه کرد: در ملاقات‌های بعدی با آن مرد، او از من مبالغی گرفت تا مقدمات انتقال وام 50 میلیون تومانی با سود 4 درصد را برایم فراهم کند، اما بابت این کار 15 میلیون تومان از من گرفت و بدون هیچ اقدامی متواری شد.با شروع تحقیقات از سوی ماموران آگاهی فرودگاه مهرآباد، مردی دیگر هم با حضور در پلیس آگاهی شکایت مشابهی ارائه کرد.

در تحقیق از این شاکی نیز معلوم شد مرد شیاد خود را بازرس ویژه چند سازمان دولتی و کارمند مجلس معرفی کرده و با فریب وی و شریکش به بهانه تهیه مجوز احداث یک مجموعه استراحتگاهی میان راهی در حومه تهران و وام کلان خوداشتغالی، 40 میلیون تومان از آنها گرفته و متواری شده است. در ادامه 2 زن و یک مرد دیگر هم با حضور در مرکز پلیس شکایت‌های مشابهی ارائه کردند. به این ترتیب پاتوق‌های متهم زیر نظر گرفته شد تا این‌که 2 شب پیش او در خانه اجاره‌ای‌اش در اندیشه کرج دستگیر شد.

کد خبر 1271721

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha