۱۴ فروردین ۱۳۹۰، ۸:۴۵

از سوی سازمان تبلیغات اسلامی/

30 هزار گفتمان دینی برگزار شد/ بررسی جنگ نرم و الگوهای مقابله با آن

30 هزار گفتمان دینی برگزار شد/ بررسی جنگ نرم و الگوهای مقابله با آن

سازمان تبلیغات اسلامی به منظور رفع ابهامهایی که برای جوانان وجود دارد و ارتقای مهارتهای زندگی، 30 هزار گفتمان دینی را سال 89 در سراسر کشور برگزار و طی آنها موضوعاتی چون حجاب و عفاف و عرفانهای انحرافی بررسی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهارتهای زندگی در هشت موضوع، زن و خانواده در اسلام، عفاف و حجاب ، جنگ نرم، الگوهای راهبردی مقابله با جنگ نرم، اخلاق کاربردی و اجتماعی، آسیبهای اجتماعی، آسیب شناسی فرهنگ دینی، مسلکهای نوظهور و عرفانهای انحرافی محورهای این گفتمانها در سال 89 بودند.

در هر حوزه نیز به طور متمرکز مباحث خاص و کاربردی مورد توجه قرار گرفتند ، به عنوان مثال در موضوع حجاب و عفاف، چرایی حجاب، مردم شناسی، تاریخی و مذهبی مباحث حجاب در ایران، اشکال پوشش و در نهایت بحث حدود شرعی الگوهای اصلی پوشش و کیفیت و همچنین رنگ پوشش بررسی شدند.

از دیگر موضوعات مسلکهای نوظهور و عرفانهای انحرافی بوده است . در حوزه جنگ نرم، ناتوی فرهنگی یا شبیخون فرهنگی کاری که دشمنان انجام می دهند و اینکه مسلکهای نوظهور و عرفانهای انحرافی را از طریق فضای سایبر، چاپ و ترجمه کتاب به جامعه تزریق می کنند مورد توجه قرار داشت.

در موضوع عرفانهای انحرافی گروههای شیطان پرستی، بحث بهائیت، عرفانهایی که ادعای دین جدید دارند مورد بررسی کارشناسانه قرار گرفتند.

کد خبر 1280077

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha