۲۳ فروردین ۱۳۹۰، ۱۱:۲۱

جشنواره کن-2/

نخل طلای افتخاری کن به برتولوچی اهدا می‌شود

نخل طلای افتخاری کن به برتولوچی اهدا می‌شود

برناردو برتولوچی فیلمساز ایتالیایی در جریان جشنواره امسال کن جایزه نخل طلایی افتخاری را دریافت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، از ورایتی در جریان شصت و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کن که از روز 11 مه ( 21 اردیبهشت) آغاز می‌شود یک جایزه نخل طلایی افتخاری به فیلمساز کهنه کار ایتالیایی اهدا خواهد شد.

این جایزه در مراسمی ویژه با حضور رابرت دنیرو رئیس هیئت داوران جشنواره به برتولوچی اهدا خواهد شد. دنیرو پیش تر در فیلم ( 1900) با برتولوچی همکاری کرده بود.

جایزه نخل طلایی افتخاری جشنواره کن معمولا به سینماگرانی اهدا می شود که پیش از این جایزه نخل طلا را نبرده باشند.این جایزه پیش تر در سال 2002 به وودی آلن و در سال 2009 به کلینت ایستوود اهدا شده بود.

مدیران جشنواره کن تصمیم گرفته اند با اهدای جایزه برتولوچی در مراسم افتتاحیه ، جایزه نخل طلای افتخاری را به صورت سنتی سالیانه در آورده و هر سال این جایزه را به یک سینماگر معتبر بدهند.

ژیل ژاکوب و تیری فرمو مدیران جشنواره کن درباره علت اهدای نخل طلای افتخاری به برتولوچی اعلام کردند : کیفیت منحصر به فرد آثار این فیلمساز ، قدرت و تعهد او به مفهوم سینما و ارتباط صمیمانه و طولانی اش با جشنواره کن ، ما را مجاب کرد تا این جایزه را به برناردو برتولوچی اهدا کنیم.

در کارنامه فیلمسازی برتولوچی ساخت فیلم‌هایی چون "آخرین امپراتور" ، "زیبایی ربوده شده" ، "رویا بین‌ها" ، "پیش از انقلاب" و... دیده می‌شود.

کد خبر 1287069

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha