۳۰ فروردین ۱۳۹۰، ۱۳:۴۵

مینایی :

بازی های رایانه ای رسانه ای تاثیرگذار است

بازی های رایانه ای رسانه ای تاثیرگذار است

دبیر نخستین جشنواره بین المللی بازیهای رایانه ای عنوان کرد، بازی های رایانه ای، رسانه ای تاثیرگذار است که می‌تواند در خدمت نظام بوده و علاوه بر پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان پیام های بسیاری را به آنان منتقل کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه نشست نخستین جشنواره بین المللی بازیهای رایانه ای بهروز مدیرعامل بنیاد بازی های رایانه ای گفت: بنیاد ملی بازی های رایانه ای در دو سال اخیر و براساس سند چشم انداز، مقام نخست را در تحقق برنامه ها به خود اختصاص داده و امیدواریم با آغاز فعالیت در تولید بازی های رایانه ای از سطح دانش آموزی در تربیت نیروهای انسانی و ایجاد آگاهی در زمینه تولید بازی های رایانه ای موفق باشیم.

مینایی در ادامه از همکاری وزارت آموزش و پروش با بنیاد ملی بازی های رایانه ای در راستای تولید بازی های رایانه ای خبر داد و افزود: هشت مدرسه در تولید بازی های رایانه ای با بنیاد ملی بازی های رایانه ای همکاری می‌کنند، ضمن آنکه وزارت آموزش و پرورش در راستای قرار دادن واحدهای درسی با موضوع بازی های رایانه ای ابراز تمایل کرده است.

وی ادامه داد: بازی های رایانه ای، رسانه ای تاثیرگذار است که می‌تواند در خدمت نظام بوده و علاوه بر پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان پیام های بسیاری را به آنان منتقل کند.

مینایی در ادامه با اشاره به بخش های اصلی نخستین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران گفت: در بخش اصلی 54 اثر، در قسمت بازی های رایانه ای بزرگ 22 بازی، هشت بازی برخط و هشت بازی موبایل در جشنواره در نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران حضور دارد که این آمار نشاندهنده افزایش صد درصدی تولیدات داخلی است.

وی همچنین از حضور 154 اثر در بخش جنبی شامل طراحی کاراکتر، بازی نویسی و بازی های دانش آموزی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که داوری آثار رسیده به این بخش تا پایان هفته جاری انجام شود. در نخستین نمایشگاه جشنواره بازی های رایانه ای، فضایی سه هزار متری برای حضور خانواده ها و دانش آموزان به منظور استفاده از بازی های رایانه ای و نیز فضایی به متراژ پنج هزار متر و با هدف نمایش بازی های رایانه ای در نظر گرفته شده است.

در ادامه این جلسه وزیر ارشاد در پاسخ به سوالی درباره بحث مالکیت معنوی آثار گفت: بحث مالکیت معنوی بسیار جدی است در این ارتباط همایشی را هم برگزار کردیم.. کارگروهی با حضور دوستان و وزارت دادگستری تشکیل شده است . پیش نویس لایحه آماده است و پس از بررسی به دولت ارائه خواهد شد. امیدوارم بتوانیم با حل این مشکل حقوق مولفین را هم رعایت کنیم.

وی همچنین درباره جلوگیری از کپی غیر مجاز بازیهای رایانه ای عنوان کرد:هفته گذشته جلسه ای را ضور آقای مینایی، محمدرضا عباسیان، زارع پور و من برگزار شد و قرار بر این شد که ستاد مبارزه با قاچاق فیلم های سینمایی بر بخش بازیهای رایانهای نیز فعالیت خد را فرابخشی کند. البته با نیری انتظانی و قوه قضائیه هم صحبت هایی انجام دادیم. البته تولید کننده نیز به نوعی باید در این موضوع سهیم باشد چون پیگیری این ماجرا هزینه بر است.

نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای از هشتم تا 12 اردیبهشت ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می شود.

کد خبر 1292620

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha