۵ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۱۱:۴۶

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

قیمت مواد غذایی کاهش یافت

قیمت مواد غذایی کاهش یافت

معاون پشتیبانی استاندار تهران از کاهش قیمت مواد غذایی در کشور خبر داد و افزود: بررسی آمار مقایسه‌ای بانک مرکزی و بازار کاهش قیمتها را نشان می‌دهد.

نعمت الله ترکی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کاهش چند درصدی مواد غذایی نسبت به هفته گذشته گفت: بر اساس مقایسه نرخ مواد خوراکی مصرفی در بازار و اعلام بانک مرکزی پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، لبنیات تنها 4 دهم درصد افزایش داشته است که شامل ماست، پنیر، کره و شیر می شود.

وی افزود: همچنین در هفته جاری تخم مرغ با 4 درصد کاهش، حبوبات با 3 دهم درصد کاهش، برنج وارداتی با 8 دهم درصد کاهش، برنج ایرانی با 2 درصد افزایش، میوه تازه با 3 درصد کاهش و سبزیجات با 4 درصد کاهش در بازار عرضه شده است.

معاون استاندار تهران اظهار داشت: هم اکنون سیب زمینی با قیمت 974 تومان و 3 درصد کاهش و همچنین پیاز با 11 درصد کاهش نسبت به هفته گذشته در میادین میوه و تره بار عرضه می شود.

ترکی گفت: عرضه گوشت قرمز با 2 درصد افزایش و عرضه گوشت سفید با 2 درصد کاهش در بازار عرضه شده است. همچنین در مورد اقلام دیگری مانند پودر شوینده و کاغذ افزایش قیمتی نداشته ایم. ولی جو و ذرت 5 درصد کاهش یافته و روغن نباتی هم یک درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه برخی رسانه های خارجی اقدام به شایعه پراکنی مبنی بر افزایش نرخ کالاهای مصرفی و مواد غذایی داشته اند، گفت: بعد از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها دولت قول داد مواد مصرفی مردم افزایش نیابد که هم اکنون این عملی شده است.

کد خبر 1296914

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha