۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۱۵:۵۲

خرد:

نمایشگاه ماشین آلات کشاورزی در شیراز برگزار می شود

نمایشگاه ماشین آلات کشاورزی در شیراز برگزار می شود

شیراز - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از برگزاری هفتمین نمایشگاه نهاده ها، صنایع و ماشین آلات کشاورزی، دام، تیور و آبزیان، آبیاری و آبرسانی در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در شیراز، مهرزاد خرد بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اشاره به دلیل به تعویق افتادن زمان برگزاری این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه در تاریخ 19 تا 23 اردیبهشت برپا می شود.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه 255 شرکت حاضر هستند که از این میان چهار شرکت از کشورهای ایتالیا، فرانسه و ترکیه به عنوان میهمانان خارجی و 27 شرکت نیز نمایندگان شرکتهای خارجی حضور خواهند داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه شرکتهای حاضر در این نمایشگاه در بخشهای مختلفی حضور دارند، تصریح کرد: در بخش مکانیزاسیون کشاورزی 47 شرکت، مکانیزاسیون دام و طیور 36 شرکت و در بحث آبیاری نیز 32 شرکت در این نمایشگاه حضور خواهند داشت که جدیدترین دستاورد های خود را ارائه خواهند کرد.

خرد ادامه داد: برای اولین بار در این نمایشگاه مباحث جانبی مختلفی مطرح خواهد شد که از جمله آنها برگزاری همایش سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان فارس است که سرمایه گذاران زیرساختهای سرمایه گذاری در بخش صنایع کشاورزی استان را بررسی خواهند کرد.

وی ادامه داد: برنامه های آموزشی از جمله کشاورزی حفاظتی، محصول سالم و ارگانیک، کاهش خسارت ناشی از سرمازدگی و خشکسالی، تسطیح ماهواره ای و... از جمله موارد آموزشی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در بخش دیگری از سخنان خود به راه اندازی مرکز تولید نهالهای عاری از ویروس اشاره کرد و گفت: اولین و بزرگترین دستاورد سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان فارس راه اندازی مشارکتی شرکتی از ایتالیا در بحث تولید نهالهای عاری از ویروس است که در حال حاضر با تقسیم سهم 49 درصد شرکت ایتالیایی و 51 درصد سهم داخلی استان هفت میلیون نهال در سال تولید می شود.

خرد یادآور شد: کار سنگین و بزرگی انجام شده که برای راه اندازی این مجموعه تاکنون چندین شرکت خارجی مراجعه کردند که تمامی آنها قصد فروش نهالهای عاری از ویروس را داشتند در حالیکه ما درخواست ارائه دانش این کار را داشتیم و در نهایت این شرکت ایتالیایی حاضر به ارائه دانش این علم به استان فارس شد.

وی با اشاره به نوسازی ماشین آلات کشاورزی در استان نیز گفت: در سال گذشته حدود 275 دستگاه کمباین جدید وارد بخش کشاورزی فارس شد که طبق برنامه ریزی صورت گرفته در سال جاری حدود 400 دستگاه دیگر نیز به بخش کشاورزی استان اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه نوسازی دستگاه ها از هدر رفتن بیش از حد گندمهای برداشتی نیز جلوگیری خواهد کرد، افزود: درسال گذشته با استفاده از 275 دستگاه کمباین جدید در زمان برداشت محصول از هدر رفت 60 هزار تن گندم جلوگیری شد که در سال جاری شاهد افزایش این روند خواهیم بود.

کد خبر 1305079

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha