۱۰ خرداد ۱۳۹۰، ۱۱:۴۲

معاون حزب بعث سوریه:

اعلام طرح گفتگوی ملی طی 48ساعت آینده/ ماده 8 قانون اساسی لغو نمی شود

اعلام طرح گفتگوی ملی طی 48ساعت آینده/ ماده 8 قانون اساسی لغو نمی شود

معاون دبیرکل حزب حاکم بعث سوریه با بیان اینکه طرح گفتگوی ملی طی 48 ساعت آتی اعلام خواهد شد اظهار داشت که ماده 8 قانون اساسی این کشور هرگز لغو نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "محمد سعید بخیتان" در گفتگو با روزنامه الوطن اعلام کرد که طرح گفتگوی ملی برای حل بحران این کشور طی 48 ساعت آتی اعلام خواهد شد.

وی افزود: کمیته گفتگوی ملی در بالاترین سطح تشکیل شده و تمامی احزاب و گروه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در این گفتگو مشارکت خواهند داشت.

بخیتان اظهار داشت: ماده 8 قانون اساسی سوریه که مبتنی بر انحصار قدرت است هرگز لغو نخواهد شد. ما اولویت های دیگری غیر از لغو ماده 8 قانون اساسی داریم و خطاب به احزاب مخالف نیز گفته ایم اگر شما در انتخابات پیروز شدید و قدرت را به دست گرفتید ماده 8 را لغو کنید.

معاون دبیر کل حزب بعث افزود: اصلاح هر کدام از بندهای قانون اساسی جز اختیارات پارلمان است که حزب بعث بیش از نیمی از کرسی های آن (126 کرسی از مجموع 250 کرسی) را در اختیار دارد. این در حالی است که احزاب الجبهه 41 و نمایندگان مستقل 83 کرسی پارلمان را در اختیار دارند.

گفتنی است حزب بعث سوریه حدود نیم قرن قدرت را در این کشور بر عهده دارد. از جمعیت 25 میلیون نفری سوریه حدود 3 میلیون عضو این حزب هستند.

وی در بخش دیگر سخنان خود از صدور حکم عفو از سوی "بشار اسد" رئیس جمهور این کشور خبر داد، اما به جزئیات بیشتری اشاره نکرده است.

مردم سوریه به تاسی از دیگر قیام های عربی از 15 مارس تاکنون اعتراضات خود را علیه نظام حاکم این کشور آغاز کرده اند و با برپایی تظاهرات خواستار اصلاحات سیاسی و قانونی هستند. لغو ماده 8 قانون اساسی کشور از جمله مهترین خواسته های معترضین سوری در داخل و خارج این کشور محسوب می شود.

کد خبر 1325276

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha