۲۱ خرداد ۱۳۹۰، ۹:۱۹

جمشیدی ها:

ادغام وزارتخانه های بازرگانی و صنایع موجب افزایش صادرات می ‌شود

ادغام وزارتخانه های بازرگانی و صنایع موجب افزایش صادرات می ‌شود

قزوین- خبرگزاری مهر: رئیس سازمان بازرگانی استان قزوین گفت: ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع و معادن، سبب تقویت تولید و صادرات می ‌شود.

حسن جمشیدیها در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اینکه در راستای تولید و تجارت ورود هدفمند به بازارهای جهانی، ارتقای تولید و صنعت و صادرات در کشور به جهش بلند و جهاد اقتصادی نیاز دارد ادغام دو وزارتخانه صنایع و معادن و بازرگانی در این راستا ضروری است.
 
وی افزود: هر چند با عملکرد مثبت و موفق دو وزارت بازرگانی و صنایع و معادن  بویژه در دهه گذشته تحولات مثبتی در ابعاد زیرساخت‌ها و نیازهای کشور و رشد صادرات، حضور در بازارهای هدف و ایجاد بازارهای مصرف در خارج از مرزها برای رشد تولید و صادرات داشته ‌ایم اما به نظر می ‌رسد ادغام هر دو وزارتخانه و استفاده از پتانسیل‌ها و امکانات موجود بتواند تحولات شگرفی را در تولید و تجارت کشور رقم بزند.
 
جمشیدیها در ادامه کاهش هزینه‌ها و تمرکز در ارائه خدمات، تسریع در روند اجرای فعالیت‌ها را از مزایای ادغام دو وزارتخانه اعلام کرد.
 
رئیس سازمان بازرگانی استان قزوین اجرای ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم توسعه در ادغام وزارتخانه‌ها و تشکیل وزارتخانه جدید را یکی از تصمیم‌های اساسی دولت ذکر کرد و گفت: ادغام دو وزارتخانه سبب تقویت تولید، صنعت، صادرات و تحقق جهاد اقتصادی خواهد شد.
 
وی عنوان کرد: با محور صادراتی ‌شدن تولیدات داخلی، این امر نه ‌‌تنها منجر به رونق تولید، فعال‌سازی ظرفیت‌های خالی و رشد صنعت کشور می ‌شود بلکه افزایش اشتغالزایی و توسعه صادرات غیرنفتی به عنوان جایگزینی مناسب برای نفت را به دنبال خواهد داشت.
 
جمشیدیها یادآور شد: بهبود فضای تجاری، توسعه اشتغالزایی، توسعه سرمایه ‌گذاری داخلی و خارجی، پر شدن خلاء میان تولید و تجارت و ایجاد یک جریان رودخانه‌ ای از تولید کالا، از جمله اهداف دیگر ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع و معادن است.
 
وی با بیان اینکه هدف آشکار این ادغام، حمایت بخش بازرگانی از بخش صنعت است گفت: نقطه نهایی تولید باید صادرات پایدار باشد تا از این طریق تولید و صنعت بتواند به نقطه تکامل خود دست یابد از این رو هدف ادغام باید سهولت حرکت تولید به سمت صادرات یا همان تولید صادراتی باشد.
 
این مسئول کوچک ‌سازی دولت را از دیگر اهداف این ادغام دانست و بیان کرد: بهبود تراز تجاری یکی از دستاوردهای ارائه مدل مناسب ادغام است که منجر می‌ شود نسبت صادرات به واردات به نفع صادرات بهبود پیدا کند.
کد خبر 1331485

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha