۲۱ خرداد ۱۳۹۰، ۹:۵۳

اختصاصی مهر/

تپه شنی؛ تابلوی هشدار شد/ شهرداری میبد خسارات را پرداخت کند

تپه شنی؛ تابلوی هشدار شد/ شهرداری میبد خسارات را پرداخت کند

یزد - خبرگزاری مهر: عملیات عمرانی در یکی از خیابانهای میبد در حالی انجام می شود که مسئولان شهرداری از تپه های شنی به عنوان علائم هشدار دهنده استفاده کردند و این امر سبب بروز حوادث و خسارات متعددی برای رانندگان در این مسیر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در بلوار خرمشهر میبد در حوالی پارک بهاران عملیات عمرانی در دست اجراست که برای انجام این عملیات به جای تابلوهای هشدار دهنده،‌ چراغ گردان و ... از تپه های شنی به عنوان علائم هشدار دهنده استفاده شده است.

تپه های شنی یاد شده عرض بلوار را مسدود کرده و با تاریکی هوا این تپه ها که به زعم مسئولان شهرداری میبد، علائم هشدار دهنده به شمار می روند، دیده نمی شوند و رانندگان شاید در فاصله 70 متری قادر به مشاهده آنها باشند.

این اقدام شهرداری سبب شده تا در طول هفته جاری خودروهای بسیاری در این مسیر با دیدن تپه های شنی در مقابل خود و عدم وجود مسیری برای خروج، چاره ای جز حرکت بر فراز تپه ها نداشته باشند.

این علائم هشدار دهنده تاکنون خودروهای بسیاری را در خود فرو برده و خسارات مالی و بدنی بسیاری به رانندگان و سرنشینان آنها وارد کرده است.

موقعیت جاده توصیف شده که عکس آن توسط راننده خودرو تهیه شده و در اختیار مهر قرار گرفته است

به گفته یکی از ماموران راهنمایی و رانندگی، وجود این تپه های شنی سبب شده تا رانندگان یکی از خودروها دچار شکستگی از ناحیه پا شود ضمن اینکه خسارات بسیاری نیز به خودروی وی وارد شده است.

دوشنبه شب نیز خبرنگار مهر سرنشین یکی از خودروهایی بود که بر فراز این تپه ها به حرکت درآمد.

راننده این خودروی پراید که با سرعت مجاز در حال حرکت بود به ناگاه در فاصله 60 متری خود متوجه تپه های شنی شد اما از آنجا که راننده غافلگیر شده بود و امکان توقف نیز وجود نداشت، به ناچار در شنها فرو رفت.

پس از این حادثه با سه مرتبه تماس با پلیس 110، ماموران در محل حادثه حاضر شدند و گزارش حادثه را مکتوب کردند.

یکی از ماموران اعزامی به محل اعلام کرد که این تپه های شنی در طول چند روز گذشته مشکلات متعددی برای خودروها به وجود آورده است.

تپه های شنی در بلوار خرمشهر میبد

بررسی های لازم برای رؤیت تابلوهای هشدار دهنده انجام شد اما هیچ تابلوی هشدار دهنده ای در این محل مشاهده نشد ضمن اینکه در گزارش ماموران راهنمایی و رانندگی نیز عدم وجود تابلوهای هشدار دهنده قید شده است.

در این میان اظهارات مسئول عمرانی شهرداری میبد جالب توجه است.

محمد احمدیان در این زمینه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حدود 200 متری این تپه ها تابلوهای هشدار دهنده وجود دارد.

وی از خبرنگار مهر خواست با حضور در محل، تابلوها را مشاهده کند.

این درحالی است که به طور قطع تابلوها صبح روز سه شنبه در محل نصب شده اند و تا ساعت 11 شب دوشنبه هیچ خبری از تابلوهای هشدار دهنده نبود.

احمدیان در مورد علت عدم نصب چراغ گردان نیز عنوان کرد: این منطقه برق ندارد به همین دلیل امکان نصب چراغ گردان وجود نداشت.

وی افزود: از تپه های شنی به عنوان علائم هشدار دهنده استفاده شده است.

احمدیان یادآور شد: بر اساس دستورالعملها مجاز به استفاده از نیوجرسی و علائم سخت برای مسدود کردن منطقه نبوده ایم به همین دلیل از شن برای هشدار به رانندگان استفاده شده است.

خودروی فرو رفته در شن

البته این بخش از ماجرا جای بسی مسرت دارد زیرا معلوم نبود اگر قرار بود به جای تپه های شنی، نیوجرسی در مسیر رانندگان قرار گیرد، چه بر سر آنها و سرنشینانشان بیاید.

این تپه های شنی در روز کاملا قابل مشاهده هستند و می توانند به عنوان یک علامت هشدار دهنده آن هم از نوع غیراستاندارد مورد استفاده قرار گیرند اما به نظر می رسد مسئولان امر شبها و نور ناکافی در این موقعیت را نادیده گرفته اند.

یکی از رانندگان آسیب دیده در این زمینه نیز به خبرنگار مهر گفت: ظاهر ماشین سالم است اما زیر بدنه و جلوبندی اتومبیل به شدت آسیب دیده و حدود 500 هزار تومان خسارت به آن وارد شده است.

وی افزود: معلوم نیست باید از کجا شکایت کنیم اما به نظر می رسد مقصر اصلی شهرداری میبد است و این نهاد باید خسارت وارد شده به خودروها را پرداخت کند.

وی با اشاره به شکایت طرح شده در شورای حل اختلاف میبد گفت: ماموران راهنمایی و رانندگی بر اینکه هیچ تابلوی هشدار دهنده ای در آن تاریکی شب در بلوار خرمشهر مبنی بر انجام عملیات عمرانی وجود نداشته، صحه گذاشته اند اما شهرداری ظاهرا پذیرای اشتباه خود نیست.

وی ادامه داد: امروز تابلوی هشدار دهنده در محل نصب شده اما چندین حادثه قبل از نصب این تابلوها در محل رخ داده است.

وی عنوان کرد: کارشناس شورای حل اختلاف خسارت وارد شده به این خودرو را 400 هزار تومان ارزیابی کرده اما معلوم نیست این رقم را چه کسی باید پرداخت کند و رانندگان این مسیر که اغلب آنها مسافر هستند، باید چند روز در رفت و آمد برای دریافت خسارت خود باشند.

گزارشهای مکتوب راهنمایی و رانندگی از این حادثه در دفتر خبرگزاری مهر موجود است و این خبرگزاری آماده انتشار صحبتهای مسئولان شهرداری میبد در این رسانه است.

کد خبر 1332103

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha