در کوالالامپور صورت گرفت؛

آغاز به کار جامعه هنری ایران و مالزی/ سرآغاز فعالیت با یک نمایشگاه

آغاز به کار جامعه هنری ایران و مالزی/ سرآغاز فعالیت با یک نمایشگاه

کوالالامپور – دفتر منطقه ای خبرگزاری مهر در جنوب شرق آسیا: جامعه هنری ایران و مالزی (Malaysian Iranian Art Society – MIAS)با هدف تقویت و توسعه ارتباط بین جوامع هنری و هنرمندان دو کشور با حضور هنرمندان ایرانی و مالزیایی در کوالالامپور آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، "عبدالرضا کردی" نایب رییس این جامعه در نشست خبری آغاز به کار این جامعه گفت: این جامعه یک حرکت داوطلبانه است که با حضور اولیه 50 تن از هنرمندان دو کشور شکل گرفته است.

وی افزود: این جامعه نخستین نوع از این گونه تشکل در منطقه آسیای جنوب شرقی است و می تواند زمینه خوبی برای ارتباط جامعه هنری ایران با کشورهای جنوب شرقی آسیا باشد.
 
کردی با بیان اینکه در گذشته و حتی در حال حاضر نیز تصور درستی از هنر ایران در مالزی وجود ندارد و آن را یک هنر عربی می پندارند، تاکید کرد: افزایش ارتباط و معرفی ایران از زاویه هنر می تواند باعث درک صحیح مردم مالزی و دیگر کشورهای منطقه از ایران و حتی جذب گردشگر به کشورمان شود.
 
وی با بیان اینکه ریاست این جامعه بر عهده "داتو الیاس بن هاشم" ریاست موسسه هنر مالزی (Art Malaysia) است، افزود: تاکنون شاهد استقبال خوبی از سوی هنرمندان مالزیایی بودیم وهم اکنون نمایشگاه یکی ازهنرمندان مالزی درتهران ودر دانشگاه الزهرا برپاست.
 
کردی که معاونت پژوهشی انجمن مطالعات خانواده درایران وریاست مرکز آموزش وپرورش خلاق در مالزی را برعهده دارد، گفت: انتشار کتاب سال هنری ایران و مالزی و اعزام هنرمندان مالزیایی برای برپایی نمایشگاه در ایران از جمله برنامه های این جامعه در آینده نزدیک است.
 
وی به آغاز به کار نخستین نمایشگاه مشترک هنرمندان ایرانی و مالزیایی در گالری مکعب کوالالامپور در روز شنبه 25 ماه ژوئن (چهارم تیرماه) اشاره کرد و گفت: برگزاری این نمایشگاه سرآغاز فعالیت جامعه هنری ایران و مالزی است.
 
نایب رییس جامعه هنری ایران و مالزی ظرفیت هنرمندان ایرانی حاضر در کشور مالزی را بسیار بالا توصیف کرد و گفت: این جامعه غیردولتی بوده و آماده همکاری با سازمان ها و نهادهای متولی هنر در جهت بارور کردن این ظرفیت است.
کد خبر 1343780

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha