۶ تیر ۱۳۹۰، ۱۳:۱۴

همایش توسعه پاک/

امکان تامین سه درصد از انرژی کشور با استفاده از منابع تجدید پذیر

امکان تامین سه درصد از انرژی کشور با استفاده از منابع تجدید پذیر

وزیر نیرو با بیان اینکه در نظر داریم سه درصد از انرژی تولید برق در کشور را در آینده از منابع تجدید پذیر تامین کنیم گفت: یک سوم نیروگاههای گازی کشور، قرار داد کیوتو را اجرا می کنند.

 به گزارش خبرنگار مهر، مجید نامجو روز دوشنبه در مراسم گشایش همایش مکانیسم راهکار توسعه پاک در سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در این راه هرگونه پتانسیل و ظرفیتی را که در کشور وجود داشته باشد، مورد توجه قرار می دهیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی ادامه داد: در هیئت دولت تصمیم گرفته ایم که نهادها یکدیگر را در انجام ماموریت ها یاری کنند تا شاهد محیط زیستی سالم در کشور باشیم.

وزیر نیرو اظهار داشت: هدف اصلی مجامع بین المللی دنیا بحث های زیست محیطی است و قرار است در آینده 30 درصد انرژی های دنیا از منابع تجدید پذیر تامین شود. در این راستا باید کشور ما جایگاه خود را در دنیا پیدا کند.

وی با اشاره به کنوانسیون کیوتو در مورد گازهای گلخانه ای اظهار داشت: یک سوم نیروگاههای گازی کشور، قرار داد کیوتو را اجرا می کنند.

نامجو ادامه داد: وزارت نیرو تعامل بسیار خوبی با سازمان حفاظت محیط زیست دارد و در حال حاضر هیچ نیروگاهی در کشور بدون مجوز و نظر سازمان محیط زیست احداث نمی شود.

به گفته وی، امروزه درهر گوشه دنیا کاری انجام شود اثرش را در جای دیگر خواهد گذاشت بنابراین فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست باید از خانه ها آغاز شود.

همایش و نمایشگاه مکانیسم راهکار توسعه پاک امروز- دوشنبه - با حضور جمعی از متخصصان داخلی و خارجی در سازمان محیط زیست آغاز شد این همایش تا ششم تیرماه در تهران ادامه دارد.
 

کد خبر 1345582

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha