۶ تیر ۱۳۹۰، ۱۵:۵۵

در پنج سال گذشته/

آذربایجان شرقی مقام برتر مسابقات المپیاد کشوری را کسب کرد

آذربایجان شرقی مقام برتر مسابقات المپیاد کشوری را کسب کرد

تبریز - خبرگزاری مهر: مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی در پنج سال گذشته در مسابقات المپیاد مقام اول یا دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا سیابانی صبح دوشنبه در دیدار با معاون سیاسی و امنیتی استانداری و جواد استادپور "کارآموز رشته فناوری برودتی" که به عنوان نماینده ایران به مسابقات جهانی مهارت انگلستان راه یافته است، تصریح کرد: در سال 89 نیز از بین 22 نفر شرکت کننده تیم المپیاد کشوری 16 نفر موفق به کسب مدال های طلا، نقره، برنز و دیپلم افتخار شده و از لحاظ کسب مدال مقام اول کشوری را بدست آورده اند.

وی اظهار داشت: طی هشت دوره مسابقات، تاکنون چهار نفر از آذربایجان شرقی توانسته اند به مسابقات جهانی راه یابند.

سیابانی ادامه داد: در سال 1380 داود عابد اخی جهانی در رشته کنترل صنعتی، در سال 1384 فرید زریاب در رشته طراحی گرافیک، در سال 1386 محمدرضا ملایی در رشته کابینت سازی و در سال 1388 محسن حسن زاده در حرفه فرز cnc مقام چهارم جهانی را در کانادا بدست آورند.

محمدرضا سیابانی افزود: امسال نیز جواد استاد پور موفق شده در رشته فناوری برودتی مجوز شرکت در مسابقات جهانی مهارت 2011 لندن را بدست آورد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل در پنج سال اخیر، رویکردهای جدید سازمان را اعلام کرده و به تشریح عملکرد آموزشی مراکز ثابت و آموزشگاههای آزاد، آموزش روستایی، آموزش زندانیان، آموزش سربازان، آموزش مهارت های پیشرفته و آموزش صنایع پرداخت.

محمدرضا سیابانی با اشاره به اهمیت توجه به المپیاد ها گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و به تبع آن اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، این مسابقات را به منظور ایجاد بستر مناسب برای رقابت سالم در بین حرفه‌آموختگان، ارتقای جایگاه آموزشهای فنی و حرفه‌ای، اعتلای ارزش کار در بین جوانان جامعه و ایجاد سازوکار مناسب برای ارتقای مهارتهای ملی در سطح مهارتهای جهانی برگزار می‌کند.

وی افزود: این چنین مسابقاتی موجب تشویق دیگر جوانان به کسب مهارت های علمی و صنعتی و نیز تعیین میزان مهارت و ارزیابی آموزش های عمومی در سطح کشور و استان می شود.

سیابانی تصریح کرد: جواد استادپور در یازدهمین دورة مسابقات ملی مهارت که در سال 1389 برگزار شد، مقام دوم کشوری را در رشته فناوری برودتی به خود اختصاص داد و پس از شرکت در سه مرحلة اردوی آمادگی و موفقیت در آزمون های مربوطه مجوز شرکت در مسابقات جهانی مهارت 2011 لندن را بدست آورد.

در این دیدار همچنین معاون سیاسی و امنیتی استانداری با تأکید بر جدی گرفتن مهارت افزود: امروز جوانان ما نیازمند فراگیری مهارت هستند زیرا جوانان ماهر ضمن ایجاد اشتغال برای خود و دیگران می توانند کارآفرین نیز باشند.

پرویز آژیده تصریح کرد: فرق نخبگان ما با سایر نخبگان در عرصه های علمی در اخلاق و معنویات آنان است.

وی بیان کرد: با فراگیری مهارت، رویکرد جوانان نسبت به کار تغییر یافته و آنها به جای جستجوی کار در محیط اداری(پشت میز نشینی)، کار را در بازوان، فکر و اندیشه و مهارت و تخصص خود جستجو خواهند کرد و به دنبال آن قطعاً معضل بیکاری جوانان در کشور حل خواهد شد.

آژیده تاکید کرد: در سایه تعامل و هم اندیشی می توان زمینه مناسبی برای اشتغالزایی جوانان ایجاد کرد.

آژیده کسب رتبة اول کشوری، آذربایجان شرقی در یازدهمین دوره المپیاد ملی مهارت و همچنین راه یابی جواد استاد پور که به عنوان نماینده کشورمان به مسابقات جهانی مهارت انگلستان را قابل تقدیر دانست و اظهار امیدواری کرد: با کمک خداوند و همت و تلاش جوانان ان شاالله پرچم ایران که پرچم به حق و عدالت و رحمت هست در مسابقات مهارت لندن برافراشته شود.

جواداستادپور متولد سال 1369 و دانشجوی مقطع کارشناسی رشته تاسیسات حرارت مرکزی است.

کد خبر 1345593

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha