۲ شهریور ۱۳۹۰، ۱۲:۵۶

یک میلیارد ریال وام خوداشتغالی به مددجویان کرمانشاهی اختصاص یافت

یک میلیارد ریال وام خوداشتغالی به مددجویان کرمانشاهی اختصاص یافت

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: مدیرکل زندان های استان کرمانشاه از تخصیص یک میلیارد ریال وام خوداشتغالی به مددجویان تحت پوشش مرکز مراقبت بعد از خروج، در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اشرف رشیدی با اشاره به اجرای برنامه اصلاحی و تربیتی در زندان ها، حمایت از مددجویان پس از آزادی را از طریق مرکز مراقبت بعد از خروج نشان دهنده اهتمام ویژه نظام زندانبانی اسلامی، به منظور بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه دانست.

رشیدی از اختصاص مبلغ یک میلیارد ریال وام خوداشتغالی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان علاوه بر شش میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبارات کشوری خبر داد و تصریح کرد: مددجویانی که در مدت حبس آموزش های حرفه آموزی و اشتغال را با موفقیت گذارنده باشند، می توانند پس از آزادی از طریق مرکز مراقبت بعد از خروج، ضمن شرکت در کلاس های توجیهی و طی تشریفات قانونی، به بانکهای عامل معرفی و از وام های خوداشتغالی بهره مند شوند.

مدیرکل زندان های استان کرمانشاه فقدان مهارت شغلی، بیکاری و فقر مالی را یکی از دلایل مهم ارتکاب جرایم عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در زندان ها سازوکاری فراهم شده که مددجویان می توانند در زمان تحمل حبس با شرکت در کلاس های حرفه آموزی، مهارت های شغلی مختلف از قبیل برق خودرو، مکانیکی، جوشکاری، منبت کاری، پرورش گیاهان دارویی، قارچ، خیاطی و... را بیاموزند و ضمن دریافت گواهینامه معتبر فنی و حرفه ای در رشته های مورد نظر در زمان آزادی نیز از تسهیلات پیش بینی شده اشتغال متناسب با حرفه خود بهره مند و وارد بازار کار شوند.

وی برگزاری کلاس های دینی، مذهبی و اخلاقی و همچنین ارائه آموزش مهارت های اساسی زندگی، مشاوره های شغلی، خانوادگی، تحصیلی و... از طریق اداره مراقبت بعد از خروج به زندانیان آزاد شده و خانواده های آنان را در کنار تسهیلات خوداشتغالی گامی بسیار مهم و اساسی برای کمک به بازگشت آبرومندانه آنان به آغوش جامعه دانست و افزود: هر چه شرایط اشتغالزایی برای مددجویان پس از آزادی تسهیل گردد به همان میزان امکان ارتکاب جرایم و بازگشت مجدد به زندان کاهش می یابد.

مدیرکل زندان های استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: با استفاده از تسهیلات پیش بینی شده کشوری و استانی و همکاری و معاضدت مسئولان اجرایی و بخش خصوصی استان بتوانیم بستر اشتغال تعداد بیشتری از مددجویان را فراهم و با ایجاد فرصت های مناسب شغلی در سطح استان علاوه بر خوداتکایی و خودباوری آنان، زمینه های بروز ناهنجاری را در جامعه به حداقل ممکن کاهش و انشاءالله بازگشت مجددی به زندان نداشته باشیم.

کد خبر 1390879

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha