۲ شهریور ۱۳۹۰، ۲۱:۵۷

از آغاز طرح تابستانی/

202 هزار راننده متخلف در اردبیل جریمه شدند / توقیف خودرو رانندگان بدحجاب

202 هزار راننده متخلف در اردبیل جریمه شدند / توقیف خودرو رانندگان بدحجاب

اردبیل - خبرگزاری مهر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: در مرحله اول اجرای طرح تابستانی پلیس بیش از 202 هزار و 833 راننده متخلف در این استان جریمه و اعمال قانون شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مریخی عصر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران و رسانه های گروهی استان اظهار داشت: مرحله اول این طرح از اول خرداد ماه گذشته تا دهم مرداد ماه جاری اجرا شده بود.

وی اضافه کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال 89 که در حدود 158 هزار و 585 فقره برگ جریمه بوده است، بالغ بر 28 درصد رشد نشان می دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان میزان تصادفات منجر به فوت را در این مدت دو نفر عنوان کرد و افزود: تعداد  تصادفات فوتی در مرحله اول اجرای طرح تابستانی سال قبل نیز همین تعداد بوده، اما در مجموع تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی امسال بیش از 64 درصد کاهش داشته ایم.

وی اعمال قانون برای چهار هزار و 852 راننده در بحث انضباط اجتماعی، توقیف دو هزار و 297 دستگاه موتور سیکلت، دو هزار و 102 فقره ثبت تخلف در بحث کلاه ایمنی، هزار و 836 مورد در امنیت اجتماعی و... را از دیگر اقدامات پلیس در مرحله اول این طرح عنوان کرد.

خودرو رانندگان بدحجاب توقیف می شود

مریخی توقیف 425 خودرو دارای آلودگی صوتی و تذکر به هزار و 174 راننده زن به دلیل بد حجابی را از دیگر فعالیتهای ماموران در زمان اجرای این طرح برشمرد و یادآور شد: مقرر شده از این پس در بحث بدحجابی و بی حجابی ماموران خودرو متخلف را توقیف و به پارکینگ منتقل کنند و راننده نیز به مراجع امنیت اخلاقی ارجاع شود.

وی با بیان اینکه از آغاز طرح تابستانی ترافیک آمار تخلفات و تصادفات کاهش چشمگیری داشته است، ابراز داشت: به غیر از فروردین ماه سال جاری، در سه ماه گذشته تصادفات فوتی در سطح این استان هفت نفر کاهش داشته که آمار قابل توجهی است.

50 درصد تصادفات در اردبیل مربوط به موتورسیکلت است

رئیس پلیس راهنمایی استان موتور سیکلت و عابر پیاده را مهمترین عامل تصادفات فوتی در استان اردبیل عنوان کرد و متذکر شد: هم اکنون عابر پیاده و موتورسیکلت بویژه در مناطق روستایی 50 درصد میزان تصادفات فوتی استان را به خود اختصاص داده اند.

وی در پایان تصریح کرد: در این خصوص پلیس راهنمایی و رانندگی این استان علاوه بر اقدامات ایمنی و فنی، در بحث فرهنگ سازی نیز اقدامات لازم و مطلوبی را انجام داده و انتظار داریم این آمار تا پایان سال جاری به کمتر از این میزان کاهش یابد. 

کد خبر 1391482

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha