۷ شهریور ۱۳۹۰، ۱۴:۳۲

طی سالجاری/

زنجان در زمینه ایجاد فضای ذخیره سازی گندم به خودکفایی می رسد

زنجان در زمینه ایجاد فضای ذخیره سازی گندم به خودکفایی می رسد

زنجان - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 از خودکفایی استان زنجان طی سالجاری در زمینه ایجاد فضای ذخیره سازی گندم در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز خالقی صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های در دست ساخت استان با اشاره به اینکه قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی فقط 8 هزار تن ظرفیت ذخیره گندم برای استان مهیا بود، افزود: هم اکنون و پس از افتتاح 75 هزار تن سیلوی فلزی استاندارد در سالجاری فضای ذخیره ای گندم استان به 225 هزار تن فضای استاندارد و 170 هزار تن فضای موقت رسیده است.

وی در خصوص جزئیات سیلوهای مورد بهره برداری سالجاری گفت: طرح توسعه سیلوی زرین پیمان خدابنده با افزایش ظرفیت به میزان 40 هزار تن فضای استاندار گندم و سیلوی فلزی دیگری با ظرفیت ذخیره سازی 35 هزار تن گندم در شهرستان ابهر مورد بهره برداری قرار گرفته است.  

خالقی ادامه داد: سیلوهای یادشده با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت های مالی بانکهای عامل استان زنجان در کوتاه ترین زمان ممکن و با رعایت آخرین استانداردهای لازمه ساخته شده اند.
 
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 گفت: تا پایان سال 90 و با افتتاح یکی از بزرگترین سیلوهای بتنی بخش خصوصی کشور در بخش بزینه رود شهرستان خدابنده فضای ذخیره گندم به بیش از 560 هزار تن می رسد که این مقدار فضا بیش از 3 برابر مصرف گندم و 1.5 برابر حداکثر تولید فعلی گندم استان است.
 
خالقی افزود: این سیلو دارای 14 کندو با ظرفیت هر کدام بیش از هفت هزار تن و با اشتغالزایی 25 نفر بصورت مستقیم و 100 نفر بصورت غیر مستقیم بوده و پیش بینی می شود ظرف دو ماه آینده آماده بهره برداری شود.
کد خبر 1395067

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha