۷ شهریور ۱۳۹۰، ۱۶:۰۳

نتایج نهایی اعلام شد:

انتخاب هفتمین رییس جمهوری سنگاپور/ پیروزی با اختلاف 7 هزار رای

انتخاب هفتمین رییس جمهوری سنگاپور/ پیروزی با اختلاف 7 هزار رای

کوالالامپور – دفتر منطقه ای خبرگزاری مهر در جنوب شرق آسیا:با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سنگاپور، "تونی تان" توانست در رقابتی نزدیک و با کسب 35 درصد از آرا به عنوان هفتمین رییس جمهوری این کشور انتخاب شود.

به گزارش خبرگزاری مهربه نقل از شبکه تلویزیونی خبرآسیا، اعلام نتایج این همه پرسی به دلیل رقابت شدید میان دو کاندیدای نخست و پس از بازشماری آرا عصر روز یکشنبه رسما اعلام شد.

رییس جمهوری جدید سنگاپور توانست با اختلاف0.34 درصد یعنی با اختلاف 7هزار و 269 رای نسبت به رقیب اصلی خود "تان چنگ باک" به مقام ریاست جمهوری این کشور آسیای جنوب شرقی برسد.

رییس جمهورجدید سنگاپور پس ازانتخاب خود به خبرنگاران گفت: ازاینکه دوباره فرصت خدمت برای من فراهم شده خوشحالم و رییس جمهور تمام سنگاپوری ها با هر سلیقه و از هر حزب خواهم بود.

"تونی تان" که پیش از این معاون نخست وزیر سنگاپور و وزیر دفاع این کشور بوده، افزود: ریاست جمهوری فراتر از دنیای سیاست است و من نیاز به حمایت تمام مردم برای ساختن آینده ای بهتر برای سنگاپور دارم.

حدود 2 میلیون و150 هزار تن از مردم سنگاپور( 94.65 درصد از واجدین شرایط شرکت در انتخابات ) در این دوره شرکت کردند.

اما این دوره ازانتخابات ریاست جمهوری درسنگاپور ازاین جهت حائزاهمیت است که برای نخستین باراین انتخابات به صورت رقابتی و با حضور چند نامزد انتخاباتی مستقل برگزار شد.

همچنین رییس جمهوری منتخب از حمایت حزب حاکم در سنگاپور برخوردار نبوده و این مساله پس از از دست دادن تعدادی از کرسی های پارلمانی در انتخابات مجلس این کشور در ماه می سال جاری می تواند زنگ خطری برای حزب حاکم این کشور تلقی شود.

لازم به یادآوری است که مقام ریاست جمهوری در سنگاپور جنبه تشریفاتی دارد.

کد خبر 1395403

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha