۱۵ شهریور ۱۳۹۰، ۸:۳۸

تابش:

کشاورزی یزد همچنان در انتظار بسته حمایتی است

کشاورزی یزد همچنان در انتظار بسته حمایتی است

اردکان - خبرگزاری مهر: نایب رئیس کمیسیون طرح هدفمندسازی یارانه‌های مجلس گفت: با توجه به خشکسالیهای اخیر و عدم اجرای تعهدات در قبال بخش کشاورزی فاتحه کشاورزی یزد خوانده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا تابش ظهر یکشنبه در جمع صنعتگران و فعالان بخش خصوصی خواستار اعمال هرچه سریعتر بسته‌ های حمایتی خاص تولید شد.

وی با انتقاد از عدم اجرای این تعهدات به ویژه در بخش کشاورزی گفت: با توجه به خشکسالیهای چندسال اخیر، عدم تخصیص اعتبارات کافی خشکسالی و اعتبارات حمایتی هدفمندسازی یارانه‌ ها در بخش تولید فاتحه کشاورزی در استان یزد خوانده خواهد شد و نوشدارو بعد از مرگ سهراب نتیجه بخش نخواهد بود.

سال 90 سالی سخت برای مدیریت اقتصاد کلان کشور است

تابش ظهر در بخش دیگری از سخنان خود سال 90 را سالی سخت و پیچیده برای مدیریت اقتصاد کلان کشور و اجرای بودجه ذکر کرد و اظهار داشت: با وجود میانگین قیمت فروش نفت در سال گذشته به ازای هر بشکه 77 دلار، عملکرد اعتبارات عمرانی در سال 89 حدود 65 درصد بوده است.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت مواد و مصالح ساختمانی و تولیدات کارخانجات پس از یک دوره سرکوب قیمتها این امر در افزایش نرخ تورم و قیمت تمام شده پروژه ‌ها تاثیرگذار است.

زنگ خطر اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی به صدا درآمد

تابش ادامه داد: با وجود پیش ‌بینی 35 هزار میلیارد تومانی اعتبارات عمرانی با توجه به شرایط اقتصادی کشور اگر بتوانیم 70 درصد این مبلغ یعنی حدود 25 هزار میلیارد تومان را به پروژه ‌های عمرانی اختصاص دهیم، باز هم در واقع با لحاظ افزایش قیمتها، معادل 15 هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی دو سال قبل را اختصاص داده ‌ایم که این امر زنگ خطری برای اجرا و تکمیل پروژه‌ های عمرانی است.

نایب رئیس کمیسیون ویژه هدفمندسازی یارانه‌ها، کسری پرداختی سهم مردم بابت هدفمندسازی یارانه ‌ها را مبلغی حدود 15 هزار میلیارد تومان دانست و افزود: این رغم یا باید از محل منابع نفتی تامین شود و یا از بانک مرکزی که اثرات سوء اقتصادی را به دنبال خواهد داشت، بنابراین لازم است تا فرصت باقی است تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شود.

40 درصد اعتبارات عمرانی یزد ابلاغ شد

تابش از برگزاری جلسه مشترک اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با معاونت برنامه‌ ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و معاونان وی در مورد بررسی گزارش عملکرد پنج ماهه اجرای قانون برنامه پنجم توسعه و بودجه سال جاری خبر داد و عنوان کرد: در این جلسه نمایندگان از تاخیر در تهیه و تصویب آیین ‌نامه‌ های اجرایی مواد قانون برنامه ابراز نگرانی کرده و خواستار تسریع در انجام این امر شدند.

وی عنوان کرد: همچنین تسریع در تخصیص بودجه‌های پیش ‌بینی شده در قانون بودجه سال 1390 به ویژه اعتبارات عمرانی مورد تاکید قرار گرفته است.

نماینده مردم اردکان در مجلس عنوان کرد: در استان یزد 40 درصد اعتبارات عمرانی ابلاغ شده که امیدواریم تا پایان ماه جاری نسبت به تخصیص آن اقدام شود.

کد خبر 1399900

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha