۲ دی ۱۳۸۳، ۱۰:۳۴

رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان زنجان در گفت وگو با "مهر" :

نماز بهترين راه برقراري ارتباط با خداوند است

نماز بهترين راه برقراري ارتباط با خداوند است

رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان زنجان ضمن برشمردن آثار بسيار ارزشمند نماز در روح و روان انسان ، تأثيرات اين نتايج را در سطح جامعه نيز مهم ارزيابي كرد و گفت : نماز بهترين راه برقراري ارتباط با خالق هستي و رسيدن به آرامش است .

حجت الاسلام علي دشتكي رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان زنجان در گفت وگو با خبرنگار گروه دين وانديشه "مهر"، با يادآوري آيه " الا بذكرالله تطمئن القلوب"، گفت : ياد خدا همواره به انسان آسايش و آرامش هديه مي دهد و به جا آوردن نماز نمود بارز و عيني ياد خداست .

وي افزود : هر زمان كه انسان به مرحله احساس پوچي ، يأس و ناميدي مي رسد ، تنها عاملي كه به او نيروي ادامه زندگي بخشيده و همه يأس ها را برطرف مي كند ياد خدا و برقراري ارتباط با او به واسطه انجام فريضه نماز است .

حجت الاسلام دشتكي سلامت روحي و رواني مسلمانان نمازگزار را از دستاوردهاي ارزشمند اين عبادت خالصانه اعلام كرد و گفت : در جوامع مسلمان كه برقراري ارتباط با خالق هستي و گفتگوي با او مورد توجه بسيار است ، افراد ازسلامت رواني بيشتر و بهتري برخوردار بوده و كمتر دچار يأس و سرخوردگي مي شوند .

رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان زنجان در ادامه نماز را برقراري ارتباطي صميمانه با خداوند متعال اعلام كرد كه بهترين فرصت و موقعيت براي انسان هاي خداجوي به منظور بهره گيري معنوي است .

حجت الاسلام دشتكي با اشاره به وضعيت نامطلوب روحي و رواني بسياري از افرادي كه در برقراري ارتباط با خدا سستي به خرج مي دهند گفت : چنين انسان هايي از دستاوردها و نتايج سازنده نماز و گفت وگو با خدا غافل هستند كه البته همين افراد بعد از برقراري ارتباط عميق با خداي خويش به آرامش خواهند رسيد .

وي ارتباط با خدا را لازمه زندگي اعلام كرد و گفت : نماز يكي از بهترين راه هاي برقراري ارتباط با خداست كه از نظر روحي انسان را تقويت و مانع از ايجاد حس پوچي و يأس مي شود .

رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان زنجان نقش نماز در ساختن جامعه سالم و آرام را نيز بسيار مهم و تعيين كننده عنوان كرد و افزود : انسان هايي كه به دليل توجه به نماز ، از آرامش مطلوبي برخوردار هستند ، در كنار يكديگر جامعه اي آرام و سالم را مي سازند كه نمود آن در جامعه خودمان قابل مشاهده است .

کد خبر 141266

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha