۲۱ مهر ۱۳۹۰، ۱۲:۳۰

در خراسان شمالی/

کاروان راهیان نور دانش آموزی به مناطق جنگی کشور اعزام می شوند

کاروان راهیان نور دانش آموزی به مناطق جنگی کشور اعزام می شوند

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از اعزام اولین کاروان راهیان نور دانش آموزان مقطع دوم متوسطه خراسان شمالی به مناطق جنگی کشور از روز شنبه 23 مهر ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد وحیدی ظهر پنج شنبه در چهارمین گردهمایی مدیران مجتمع های آموزشی و پرورشی خراسان شمالی، اظهار داشت: تا پایان سال 15 هزار دانش آموز خراسان شمالی به مناطق جنگی کشور اعزام می شوند.

وی تصریح کرد: 12 هزار نفر از این افراد، دانش آموزان مقطع دوم متوسطه خواهند بود که در قالب واحد درسی آمادگی دفاعی اعم از دانش آموزان دختر و پسر اعزام می شوند.

وحیدی با موثرخواندن اثر معنوی این سفرها برای دانش آموزان، عنوان کرد: در سال گذشته تنها هشت هزار و 800 دانش آموزان از استان به این مناطق اعزام شدند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در ادامه، در جمع مدیران مجتمع های آموزشی خراسان شمالی با اشاره به یک نوبته شدن مدارس و تعطیلی روزهای پنج شنبه، گفت: این اعزام ها در قالب ساعتهای تجمیعی و متراکم مدارس تعریف شده است.
 
وی مزیت یک نوبت شدن مدارس و تعطیلی روز پنج شنبه برای دانش آموزان استان را افزایش ساعات دروس اختصاصی عنوان کرد و گفت: ساعات دروس اختصاصی مقطع راهنمایی در استان برای سال جاری 17.5 درصد افزایش پیدا کرده است.
 
وحیدی یاد آور شد: با وجود نبود فضای آموزشی در استان، 200 آموزشگاه استان به نوبت صبح اضافه شده اند.
 
کد خبر 1431995

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha