۲۱ مهر ۱۳۹۰، ۱۴:۳۱

حجت الاسلام فراشی:

ارتقای دانش دینی روحانیان از اهداف مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور است

ارتقای دانش دینی روحانیان از اهداف مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور است

سنندج - خبرگزاری مهر: رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ارتقا دانش دینی روحانیان و کمک به افزایش سطح علمی این قشر را از اهداف این مرکز دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محرم علی فراشی ظهر پنج شنبه در مراسم آغاز به کار دورهای دانش افزایی و آموزش های کاربردی روحانیان و طلاب در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اظهار داشت: ارتقای دانش دینی روحانیان و طلاب یکی از اهداف مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور است و در راستای نیل این هدف برنامه ریزی جامعی صورت گرفته و به مرور اجرایی می شود.

وی با اشاره به اقدامات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در راستای کمک به طلاب و روحانیان ساکن در این منطقه یادآور شد: فعالیتهای این مرکز شامل ارتقاء سطح دانش و بصیرت روحانیان و طلاب، افزایش معرفت و بینش آنهاست تا در حد شئونات یک طلبه متعهد رفتار و فعالیت کنند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه آگاه سازی طلاب در خنثی سازی فتنه دشمنان موثر است، گفت: باید با بینش، بصیرت و ترویج و ارتقاء دانش در مبارزه با جنگ نرم مقتدرانه عمل کنیم چرا که طلاب و روحانیان قشر پیشگام در جهت مقابله با توطئه دشمن در جنگ نرم به شمار می روند.

حجت الاسلام فراشی افزود: تقویت و همگرایی مذهبی، استفاده از شیوه و روش های جلب مشارکت نهاد ها و مراکز منطقه ای و کشوری، ارتقاء و ترویج دانش دینی و مهارتی از اهداف برگزاری این دوره های آموزشی در بین طلاب و روحانیان به شمار می رود.

وی با اشاره به وظیفه خطیر روحانیان در ترویج دین و آموزه های اسلامی در سطح جامعه گفت: روحانیان با ارتقای سطح دانش و اشراف به مسائل دینی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بهتر می توانند در کمک به مردم موثر باشند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در پایان سخنان خود بیان کرد: از تمام مسئولان و طلاب انتظار می رود با تلاش و دانش افزایی در جهت ارتقاء جایگاه روحانیت و خنثی سازی توطئه دشمنان در جنگ نرم گام بردارند.

در ابتدای این دیدار نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز در سخنانی به اهمیت و جایگاه روحانیان در جنگ نرم پرداخت و خواستار نقش آفرینی بیشتر طلاب و روحانیان منطقه در عرصه های مختلف شد.

کد خبر 1432151

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha