۲۳ مهر ۱۳۹۰، ۱۱:۳۸

کیخایی:

برقراری پروازهای حج تمتع از فرودگاه همدان اولویت برنامه ها است

برقراری پروازهای حج تمتع از فرودگاه همدان اولویت برنامه ها است

همدان - خبرگزاری مهر: مدیر فرودگاه همدان گفت: برقراری پروازهای حج تمتع اولویت برنامه های فرودگاه همدان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی کیخایی در آیین بهره برداری از برج موبایل فرودگاه همدان اظهار داشت: برقراری پروازهای حج تمتع از فرودگاه همدان مهمترین مطالبه مردم از این مجموعه است.

وی اظهار داشت: سه پروژه بزرگ با اختصاص اعتباری افزون بر 230 میلیارد ریال در آبان ماه در فرودگاه همدان کلنگ زنی خواهد شد.

کیخایی گفت: این پروژه ها شامل بهسازی سطوح پروازی، ترمینال پروازهای زیارتی در چهار هزار مترمربع و مجموعه برج و تکنیکال بلاک در دو هزار متر مربع است.

علی کیخایی با تأکید بر اینکه فرودگاه همدان در سه سال آینده به رتبه ایدهال و شرایط مطلوبی خواهد رسید، ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرحهای توسعهای فرودگاه همدان در شش ماهه دوم سال جاری پروازهای زیارتی همچنان حفظ شود.

مدیر فرودگاه همدان یادآور شد: عملیاتی شدن این کار بستگی به استانداردهای تعریف شده در رویه مقررات صنعت هوانوردی و برنامه‌ریزیهایی که از قبل صورت گرفته است، دارد.

مدیر فرودگاه همدان ادامه داد: با اجرای پروژه های عمرانی مختلف به ویژه پروژه میادین پروازی که شامل توسعه، تطویل و اصلاح شیب باند می شود، در صورت امکان پروازها از محلهای دیگری مانند پایگاه شکاری نوژه برقرار خواهد شد.

علی کیخایی جابجایی مجموعه NDB را در راستای جانمایی جدید مجموعه تکنیکال بلاک در فرودگاه همدان دانست و گفت: روند انجام این پروژه از پیشرفت 80 درصدی برخوردار است.

وی ادامه داد: برج موبایل فرودگاه همدان در مدت 45 روز و با اختصاص 700 میلیون ریال اعتبار و تزریق تجهیزات و تأسیسات ارتباطی از شرکت فرودگاههای کشور به ارزش هزار و 200 میلیون ریال اجرایی شده است.

مدیر فرودگاه همدان افزود: هدف از ساخت این برج سهولت امر در تسلط کنترلر مراقبت پرواز بر سطوح پروازی است.

معاونت عمرانی استانداری همدان نیز در این مراسم گفت: طبق توافقنامه ای بین استانداری همدان و شرکت فرودگاههای کشور میزان بودجه های اختصاص یافته به طرحها و پروژه های توسعه فرودگاه همدان به نسبت معینی توسط استان و شرکت فرودگاههای کشور پرداخت می شود.

خسرو سامری با بیان مرز هوایی بودن فرودگاه همدان افزود: با راه اندازی پروازهای بین المللی در فرودگاه همدان می توان بسیاری از قطعات مهم صنعتی را در کنار سایر اقلام از سایر کشورها وارد یا صادر کرد.

کد خبر 1433087

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha