۲۳ مهر ۱۳۹۰، ۱۴:۴۳

القدس العربی مطرح کرد:

نظر کارشناسان عرب درباره سناریوی ترور/ اتهامی که اهمیت سیاسی ندارد

نظر کارشناسان عرب درباره سناریوی ترور/ اتهامی که اهمیت سیاسی ندارد

یک روزنامه عربی در گزارشی به بررسی سناریو ساختگی اخیر آمریکا علیه ایران و ادعای طرح ترور سفیر سعودی پرداخته که طی آن اکثر کارشناسان مصری و لبنانی این اتهامات را دروغین خوانده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اصلی ترین  مسائلی که کارشناسان عرب در رد ادعاهای آمریکا علیه ایران مطرح کرده اند شامل زمان مطرح شدن این اتهامات و مدارک ناکافی کاخ سفید برای اثبات اتهامات می شود.

"محمد قدری سعید" کارشناس مسائل راهبردی در مرکز پژوهشهای الاهرام مصر در این باره اظهار داشت : نمی توانم خودم را به این مسئله قانع کنم که ایران برای ترور سفیر سعودی در واشنگتن تلاش می کرده و این اتهامات هیچ گونه ارزش و اهمیت سیاسی ندارد.

"میشل نوفل" مدیر بخش بین الملل روزنامه المستقبل لبنان نیز در این باره گفت : من درباره زمان مطرح شدن این اتهامات که آمریکا چندماه از آن باخبر بوده است، شک و تردید دارم.

"نبیل بو منصف" تحلیلگر لبنانی نیز درباره اتهامات بی اساس مطرح شده علیه ایران در مسئله طرح ترور سفیر سعودی در واشنگتن اظهار داشت : کاخ سفید ادله ضعیفی در این زمینه ارائه کرده است.

"ولید مبارک" استاد علوم سیاسی دانشگاه آمریکایی لبنان نیز تاکید کرد: آمریکا چرا هم اکنون این مسئله را مطرح کرده است؟ آیا آمریکاییها به بهانه دیگری برای اتخاذ تدابیری علیه ایران لازم دارند؟

خاطر نشان می شود دولت آمریکا که درپی اعتراضات گسترده مردمی در بیش از هزار شهر، اکنون در بدترین وضعیت خود قرار دارد، در تلاش برای گمراه کردن جهانیان از این تحرکات مردمی به جوسازی علیه ایران روی آورد و در اظهار نظری عجیب مدعی دست داشتن تهران در تلاش برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن شد.
 
اریک هولدر وزیر دادگستری آمریکا سه شنبه 19 مهر در یک کنفرانس مطبوعاتی که شبکه‌های الجزیره و العربیه در اقدامی هماهنگ به پخش مستقیم ادعاهای بی اساس وی علیه ایران پرداختند، مدعی شد واشنگتن تدابیری را برای بازخواست ایران به سبب برنامه ریزی برای ترور سفیر عربستان اتخاذ خواهد کر، نشان داد.
کد خبر 1433449

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha