۴ آبان ۱۳۹۰، ۹:۰۵

بازنگری آیین نامه پژوهانه هیئت علمی/ شرایط جدید اعطای پژوهانه اعلام شد

بازنگری آیین نامه پژوهانه هیئت علمی/ شرایط جدید اعطای پژوهانه اعلام شد

رئیس مرکز برنامه ریزی و سیاستگذاری پژوهشی وزارت علوم، از بازنگری آیین نامه پژوهانه اعضای هیئت علمی دانشگاهها و موسسات پژوهشی خبر داد و گفت: شرط لازم برای پرداخت اعتبار، مصوب بودن پروژه در چارچوب طرح جامع پژوهشی دانشگاه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مظفر شریفی با اعلام این خبر اضافه کرد: به منظور رفع اشکالات موجود در آیین نامه پژوهانه، مرکز برنامه ریزی و سیاستگذاری پژوهشی وزارت علوم، بازنگری در آیین نامه را در دستور کار خود قرار داده و پس از بررسیهای صورت گرفته نسخه بازنگری شده آیین نامه پژوهانه اعضای هیئت علمی دانشگاهها و موسسات پژوهشی توسط وزیر علوم تصویب و ابلاغ شد.

وی در خصوص اهداف این آیین نامه اظهار داشت: هدفمند کردن اعتبارات پژوهشی و هم جهت کردن آن با سایر اعتبارات و کمک به پایدار ماندن فعالیت های پژوهشی هدفمند اعضای هیئت علمی از اهداف مهم آیین نامه پژوهانه است، همچنین حفظ و تقویت تفکر پژوهشی در دانشگاهها نیز یکی از مأموریتهای مهمی است که آیین نامه پژوهانه دنبال می کند.

شریفی با اشاره به نحوه اجرای پژوهانه اعضای هیئت علمی دانشگاهها، خاطر نشان کرد: شرط لازم برای پرداخت اعتبار، مصوب بودن پروژه در چارچوب طرح جامع پژوهشی دانشگاه یا موسسات پژوهشی است.

رئیس مرکز برنامه ریزی و سیاستگذاری پژوهشی در خصوص موارد استفاده از پژوهانه گفت: دانشگاهها باید ضمن رعایت مقررات، در راستای اولویتهای پژوهشی کاربردی ابلاغی از سوی مراجع ذیصلاح، پژوهانه دانشگاه را در مواردی نظیر کمک به انجام پژوهش های پایه و کاربردی که منجر به تولید مقاله شود و نیز انجام پژوهش های تقاضا محور که منجر به تدوین دانش فنی، انعقاد قرارداد و یا تولید نمونه می شود، تخصیص دهند.

به گفته شریفی، به منظور تقویت کار گروهی، دانشگاهها می توانند علاوه بر پرداخت فردی، بخشی از اعتبار پژوهشی دانشگاه را بعنوان پژوهانه گروهی، صرف پرداخت پژوهانه به اعضای هیئت علمی همکار در فعالیت های پژوهشی مشترک کند.

کد خبر 1443205

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha