۴ آبان ۱۳۹۰، ۱۲:۳۲

داننده:

جشنواره هایی با محوریت ائمه اطهار زمینه ای برای مقابله با خرافه پرستی است

جشنواره هایی با محوریت ائمه اطهار زمینه ای برای مقابله با خرافه پرستی است

تبریز - خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: جشنواره هایی که با محوریت ائمه اطهار (ع) برگزار می شوند زمینه مناسبی برای مقابله با خرافه پرستی فراهم می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی داننده از جشنواره امام حسین(ع)  به عنوان شرح شمه‌ای از مکتب زنده و جاویدان حسینی یاد کرده و اظهار داشت: آثار تولید شده در این جشنواره ها مبیّن عظمت و اقتدار و مروج سیره متعالی  آن بزرگواران باشد.

داننده گفت: شخصیت متعالی و حماسی امام حسین(ع) و تبیین ابعاد و زوایای گوناگون  روح بزرگ و شریف آن امام  همام، موج حمیت، غیرت، شجاعت و صلابت را در روح انسانهای آزاده به جریان وامی‌دارد.

به گفته وی، در این میان هنرمندانی که از آرزوها و تمنیات و آمال دنیوی دست شسته اند،‌ روح و جان خود را در زلال عشق به حسین(ع) جلا بخشیده و به خلق آثاری ماندگار و تاثیر گذار می پردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: رشد و بینش نیرومندی در نهضت عظیم امام حسین (ع) وجود دارد که جوامع بشری در همه دورانها به تاسی از آموزه های این نهضت نیازمند هستند و جنبش بیداری اسلامی در گستره جهانی نیز دلیلی بر این مدعاست.

داننده گفت: همزمان با جشنواره فرهنگی هنر امام حسین(ع) برنامه های جنبی متعددی اجرا شده و از مداحان و شعرای برجسته استان نیز تجلیل می شود.

آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر نخستین جشنواره فرهنگی هنری امام حسین(ع) بیست و یکم آبان ماه سالجاری در مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز برگزار می شود.
 

کد خبر 1444144

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha