۱۴ آبان ۱۳۹۰، ۱۴:۰۵

همزمان با عید قربان/

16 اکیپ دامپزشکی بر بهداشت ذبح دام در قم نظارت می‌کنند

16 اکیپ دامپزشکی بر بهداشت ذبح دام در قم نظارت می‌کنند

قم - خبرگزاری مهر: مدیرکل دامپزشکی استان قم تعداد اکیپ‌های نظارتی بر بهداشت ذبح دام و طیور شهرستان قم را 16 تیم عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد مهدی رفیعی قبل از ظهر شنبه در استانه عید سعید قربان در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در دفتر وی برگزار شد، اظهار داشت: 22 کارشناس اداره کل دامپزشکی استان در قالب 16 اکپیپ نظارتی بصورت ثابت و سیار در شهرستان قم، بخش‌های کهک، جعفریه و دستجرد فعالیت خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه نظارت و کنترل بهداشت دام و طیور در روز عید قربان توسط دامپزشکی بصورت رایگان است، اضافه کرد: نظارت و کنترل دامپزشکی به دو صورت بازرسی بهداشت دام، قبل از کشتار و بعد از کشتار است.

9 مرکز فروش دام و طیور در سطح قم دایر خواهد شد

وی با بیان اینکه 9 مرکز فروش دام در سطح شهر قم به مناسبت عید قربان دایر خواهد شد، ابراز داشت: توصیه دامپزشکی استان این است که مردم دام مورد نیاز خود از مراکز تعیین شده از سوی شهرداری قم تهیه کنند بدلیل اینکه نظارت و کنترل کامل بر این مراکز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در نظارت بعد از کشتار نیز لاشه‌ها و آلایش دام مورد بررسی قرار خواهد گرفت و همچنین کارشناس مذهبی برای نظارت بر ذبح شرعی همراه یکی از اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی استان خواهد بود.

مدیرکل دامپزشکی قم افزود: شهروندان قمی برای اطمینان کامل از سلامت دام خود می‌توانند با شماره چهار رقمی 1512 و همچنین دو خط ثابت اداره کل دامپزشکی 6638271 و 6638272 برای اعزام کارشناس تماس بگیرند.

رفیعی با اشاره به اینکه پنج اکیپ نظارتی اداره کل دامپزشکی بصورت سیار و 11 اکیپ نیز بصورت ثابت هستند، اظهار داشت: در 16 مسیر استان اکیپ‌های نظارتی در حال آماده باش خواهند بود.

شهروندان از ذبح گاو شتر در سطح شهر خودداری کنند

وی تاکید کرد: مردم از ذبح دام سنگین مانند گاو، گوساله و شتر در سطح شهر خودداری کنند و همچنین ذبح را در مکان‌هایی انجام دهند که قابلیت شستشو آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه ساعت فعالیت اکیپ‌های نظارتی از هفت صبح تا 13 است، ابراز داشت: در سال گشته یک هزار و 258 رأس دام در عید قربان ذبح شد که پنج مورد لاشه ضبط و 6 مورد نیز اصلاح شد و مجموعاً 482 کیلوگرم گوشت از چرخه مصرف خارج شد.

وی ادامه داد: خیابان شاه سید علی، بلوار بسیج، خیابان رسالت، 60 متری توحید، بلوار حضرت معصومه(ع)، بلوار امام علی(ع)، بلوار صدوق نبش 20 متری امام حسین(ع)، بلوار غدیر، مقابل درب شماره سه جمکران از جمله 9 مرکز اعلام شده از سوی شهرداری قم است.

 

کد خبر 1452735

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha