۷ آذر ۱۳۹۰، ۱۵:۴۸

مشایخی در گفتگو با مهر:

تعمیق و ترویج فرهنگ عاشوار از ضروریات اجتناب ناپذیر است

تعمیق و ترویج فرهنگ عاشوار از ضروریات اجتناب ناپذیر است

اراک - خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکز ی گفت: تعمیق و ترویج فرهنگ عاشوار از ضروریات اجتناب ناپذیر جامعه اسلامی ایران است.

مصطفی مشایخی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: متولیان حوزه فرهنگ باید بگوشند تا با ترویج فرهنگ عاشورا و آشنایی نسل جوان با آموزه های این فرهنگ غنی و ارزشمند اسلامی دشمن را در جنگ نرم علیه ایران ناکام گذارند.

وی ادامه داد: فرهنگ حسینی و فرهنگ عاشورا رمز پیروزی ملت ایران در طول 33 سال گذشته است و باید با توجه به این در راستای تعمیق بیش از پیش این فرهنگ در جامعه اسلامی ایران بکوشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود به ویژه برنامه های طراحی شده از سوی این اداره کل در ماه محرم الحرام  گفت: برگزاری همایش شعر بسیج در خمین، همایش خوشنویسی در شهرستان محلات واجرای مجالس تعزیه در تفرش از جمله برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایام ماه محرم است.

مشایخی با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه کارکنان با محوریت موضوع عفاف وحجاب گفت: برپایی نمایشگاه های هنرهای تجسمی و خوشنویسی وکتاب با مضامین محرم، عکس عاشور، طراحی و نقاشی، کتاب و محصولات فرهنگی و برگزاری مسابقات فرهنگی از دیگر فعالیت های این اداره کل در ایام ماه محرم است.

وی یادآور شد:  اجرای نمایش های صحنه ای، تئاتر های مذهبی و برگزاری مجالس تعزیه خوانی، گردهمایی ها و سوگواری هایفرهنگی، مذهبی و ادبی با موضوع عاشورا نیز در ماه محرم از سوی این اداره کل برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی همچنین علاوه بر برگزاری مراسم عزاداری و سوگواریدر کانون های فرهنگی و هنری مساجد با حضور سخنرانان برجسته امسال نیز همچون سال های گذشته نسبت به برگزاری  همایش ویژه بانوان وتکریم از خادمان و پیرغلامان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) استان مرکزی اقدام خواهد کرد.

کد خبر 1471801

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha