۸ آذر ۱۳۹۰، ۱۵:۵۲

زمانی خبر داد:

کتابخانه های مدارس شهرستانهای تهران به پنج هزار افزایش می یابد

کتابخانه های مدارس شهرستانهای تهران به پنج هزار افزایش می یابد

تهران - خبرگزاری مهر: مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران از افزایش تعداد کتابخانه های مدارس این مناطق به پنج هزار کتابخانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم زمانی عصر امروز در همایش "بهره وری آموزش و پرورش" که در سالن‌ همایشهای ولایت اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران برگزار شد، گفت: مدارس شهرستانهای استان تهران، یکهزار و 700 کتابخانه دارند و در سال جاری سه هزار و 300 قرارداد جدید بسته شده تا تعداد کتابخانه ها به پنج هزار واحد افزایش پیدا کند.

دغدغه آموزش و پرورش افزایش تعداد حافظان قرآن است

وی افزود: دغدغه اصلی ما در حوزه پرورشی در سال جاری و سال آینده افزایش تعداد حافظان قرآن است و هم اکنون 150 دانش آموز و 10 هزار همکار در سطح شهرستانهای استان تهران حافظ قرآن هستند.

این مسئول اظهار داشت: در سال جاری 200 مربی از تمام مناطق برای آموزش حجاب و عفاف دوره های ضمن خدمت گذرانده‌‌اند.

وی اضافه کرد: در سال 89 با آغاز این طرح، 65 هزار نفر داوطلب در کلاسها وجود داشت و امسال نیز 50 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.

63 هزار نفر گواهی شنا دریافت کرده اند

زمانی بیان کرد: در زمینه ورزش برای 63 هزار نفر تاکنون گواهی شنا صادر شده است؛ ورزشهای طناب زنی و طناورز نیز به بخش ورزش افزوده شده‌اند و همچنین 300 نفر از مربیان آموزش خانواده برای هدایت دانش آموزان و اولیا در مقاطع مختلف تحصیلی آموزش خواهند دید.

وی افزود: با توجه به بودجه دو میلیاردی تعیین شده از طرف وزیر آموزش و پرورش برای هوشمندسازی مدارس در سال جاری 500 میلیون اختصاص یافته و استاندار تهران نیز در این زمینه حمایت کرده‌ است.

100 مدرسه هوشمند به طور کامل تجهیز شدند

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران یادآور شد: شعار ما تحقق هوشمندسازی یکهزار مدرسه است و تاکنون 100 مدرسه به طور کامل در شهرستانهای استان تهران تجهیز شده‌اند.

وی ادامه داد: برای افزایش سطح بهره ‌وری در کشور باید از دیدگاه تعهد فردی بیرون آمد و تعهد جمعی مبتنی بر اعتقادات اسلامی را مورد تأکید قرار داد.

وی سه عامل اساسی فردی- ذاتی، محیطی و سیاسی را در میزان بهره وری از نگاه وجدان کاری تأثیرگذار دانست و گفت: به عنوان مثال در مورد اول، وراثت، خود شکوفایی، تعالی و تزکیه نفس، جهان بینی توحیدی و آگاهی از جهان هستی، احساسات، ادراکات، میزان و درجه اعتقاد و ایمان به هدف و تعهد کاری دینی و سیاسی در میزان بهره وری مؤثر هستند.

زمانی افزود: در مورد عوامل محیطی نیز می توان به نوع تربیت خانوادگی، نوع تربیت و آموزشهای رسمی در مراکز آموزشی، آموزش‌های غیر رسمی توسط رسانه‌های گروهی، تربیت ‌‌پذیری از افراد جامعه و تربیت ‌پذیری از گروه دوستان و همسالان به عنوان عوامل مؤثر بر افزایش وجدان کاری و بهره وری نام برد.

وی عنوان کرد: میزان مشارکت در تصمیم ‌گیریهای جامعه، درجه آزادی برای بیان عقاید و افکار، سیاستهای جهانی و داخلی، نوع حکومت و دخالت بیگانگان از جمله عوامل سیاسی مؤثر در بهره وری هستند.

این مسئول ادامه داد: پس از انقلاب، آمریکا و انگلیس در پی آن بودند که با ایجاد تحریمها میزان بهره ‌وری را در کشور ما پایین بیاورند، اما دیدگاه اعتقادی و مشارکت ایرانیان عامل شکست آنها شد.

کد خبر 1472946

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha