۸ آذر ۱۳۹۰، ۱۸:۴۶

مرادی در گفتگو با مهر:

شرکت گاز اصفهان مصوبه سه ساله امور عشایر را اجرایی نمی‌کند

شرکت گاز اصفهان مصوبه سه ساله امور عشایر را اجرایی نمی‌کند

اصفهان - خبرگزاری مهر: مدیرکل امور عشایر استان اصفهان گفت: شرکت گاز اصفهان مصوبه سه ساله امور عشایر را برای گازرسانی به کانون توسعه اسکان عشایر در اصفهان اجرایی نمی‌کند.

اصغر مرادی در گفتگو با مهر با بیان اینکه با ورود عشایر کوچ‌رو عرب به استان اصفهان در ابتدای ماه‌جاری سوخت مورد نیاز آنها که اغلب نفت بوده، تامین شده و هیچ مشکلی در این راستا در حال حاضر وجود ندارد.

وی ادامه داد: هر ساله با آغاز فصل سرما گازرسانی به چادرهای عشایر نیز انجام می‌شود که امسال نیز با آغاز زودهنگام فصل سرما تمهیدات در این زمینه اندیشیده شده است.

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان تصریح کرد: عشایر کوچ‌رو استان اصفهان از استان خارج شده‌اند و به جنوب کشور عزیمت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مشکلی که از سالها پیش در مورد گازرسانی به عشایر استان اصفهان وجود دارد در مورد عدم پایبندی شرکت گاز به مصوبه شورای اداری عشایر استان اصفهان برای گازرسانی به کانون توسعه اسکان گل‌افشان است، گفت: به منظور رفع این مشکل با مدیرعامل شرکت گاز استان و نماینده سمیرم صحبتهایی شده اما تاکنون اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

مرادی بیان داشت: گازرسانی به کانون اسکان عشایر گل‌افشان مصوبه سه سال پیش شورای اداری امور عشایر استان اصفهان که با حضور استاندار برگزار شده را دارد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان گاز استان اصفهان دلیل اجرایی نکردن این مصوبه را مسافت طولانی انشعاب تا کانون گل‌افشان عنوان می‌کنند، گفت: گازرسانی به این کانون در هر حال مصوبه شورای اداری عشایر استان است که شرکت گاز موظف به اجرای آن است.

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان ادامه داد: هم‌اکنون 350 خانوار در کانون توسعه عشایر گل‌افشان زندگی می‌کنند که برای تامین سوخت مورد نیاز آنها در زمستان اداره امور عشایر مجبور به توزیع نفت است.

وی در ادامه تصریح کرد: اداره امور عشایر استان اصفهان با بودجه محدود یک میلیارد تومانی خود نمی‌تواند برای اجرای تمام مصوبات هزینه کند و در عین حال اجرای این مصوبات جزو وظایف امور عشایر نیز نیست.

مرادی گفت: با عدم گازرسانی به کانون توسعه گل‌افشان خانواده‌های عشایر مجبور به خرید سوخت نفت به صورت آزاد هستند که به طبع با توجه به آغاز فصل سرما هزینه‌های آنها را افزایش می‌دهد.

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان با بیان اینکه بیشتر این عشایر چوپانها هستند، ابراز داشت: میزان سوخت مورد نیاز این عشایر چندان زیاد نیست زیرا این دسته در قالب خانواده وارد استان نمی‌شوند.

کد خبر 1473159

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha