۱۸ آذر ۱۳۹۰، ۱۰:۳۵

جهان‌پور در گفتگو با مهر:

«جوجه قمری تنها» به کتابفروشی‌ها می‌آید

«جوجه قمری تنها» به کتابفروشی‌ها می‌آید

رامین جهان‌پور گفت: مجموعه داستان «جوجه قمری تنها» مجوز انتشار را توسط شرکت توسعه کتابخانه‌های ایران کسب کرده و توسط این ناشر منتشر خواهد شد.

رامین جهان‌‍پور نویسنده در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: «جوجه قمری تنها» مجموعه‌ای با 10 داستان کوتاه است و برای دانش‌آموزان مقاطع چهارم و پنجم ابتدایی نوشته شده است. این اثر به نوعی یک کتاب تصویری است.

وی افزود: داستان‌های تشکیل‌دهنده این مجموعه، پیش از این در مجلات و نشریات کودک و نوجوان منتشر شده است. قرار است این کتاب توسط شرکت توسعه کتابخانه‌های ایران منتشر شود و مجوز انتشار را هم کسب کرده است. کتاب دیگرم که قرار است این ناشر منتشر کند، «رایانه» نام دارد که این کتاب هم یک مجموعه داستان است.

جهان‌پور گفت: «رایانه» مجموعه‌ای با 13 داستان کوتاه است و برای کودکان نوشته شده است. هر داستان این مجموعه سبک متفاوتی از نگارش دارد. بر این اساس، داستان‌های این مجموعه هرکدام سبک خاصی دارند و می‌توان در آن نوشته‌های طنز، جدی، رئال و ... یافت. این کتاب هم مجوز چاپ را کسب کرده و توسط این ناشر منتشر خواهد شد.

این نویسنده در ادامه گفت: مجموعه داستان دیگرم «رودخانه‌ای که می‌رفتیم» که قرار است توسط نشر روزگار منتشر شود برخلاف دو کتاب قبلی هنوز مجوز انتشارش صادر نشده است. این کتاب 23 داستان کوتاه را در حجمی حدود 115 صفحه دربر می‌گیرد. این کتاب هم برای کودکان و نوجوانان نوشته شده است.

مولف کتاب «گوشه‌هایی از زندگی نویسندگان بزرگ» گفت: 22 داستان این مجموعه از زبان یک نوجوان به اسم بهروز روایت می‌شود که برایش اتفاقاتی می‌افتد و تمام اتفاقات، قصه‌ای مستقل دارند. داستان‌های این کتاب هم پیش از این در مجلات کودک و نوجوان کشور منتشر شده‌اند و در برگیرنده آثار من از اولین داستانی که در سال 67 نوشتم تا سال 86 است. به این ترتیب چند داستان از داستان‌های این کتاب برای من بسیار قدیمی هستند.

جهان‌پور گفت: هر 3 کتاب یادشده، تا پایان امسال یا زوتر منتشر خواهند شد.

کد خبر 1478622

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha