۲۹ آذر ۱۳۹۰، ۱۵:۳۱

رئیس جمهور سودان جنوبی به سرزمین های اشغالی سفر کرد

رئیس جمهور سودان جنوبی به سرزمین های اشغالی سفر کرد

رئیس جمهور کشور تازه تاسیس سودان جنوبی امروز سه شنبه بمنظور دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی وارد سرزمین های اشغالی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "سالوا کر" در این سفر با "بنیامین نتانیاهو" و دیگر مقامات بلند پایه رژیم اسرائیل دیدار می کند.

در همین رابطه یکی از دیپلماتهای حاضر در سرزمین های اشغالی گفت: سفر سالوا کر سفری کاری بوده و یک روز طول می کشد.

سودان جنوبی پس از استقلال روابط محکمی را با رژیم صهیونیستی برقرار کرده است. در روز تاسیس سودان جنوبی تنها پرچمهایی که در کنار پرچم این کشور جدید التاسیس برافراشته شد، پرچم رژیم صهیونیستی و آمریکا بود. در همان زمان برخی از تحلیلگران به آینده پرچالش سودان جنوبی که در معرض دخالتهای رژیم صهیونیستی قرار گرفته اشاره کردند.

اما بعدها با افشای اطلاعاتی درباره ایجاد پادگان صهیونیستی در سودان جنوبی توسط موساد تحولات این مسئله وارد مرحله تازه ای شد. بنابر اعلام منابع آگاه مقامات رژیم صهیونیستی منطقه ای مابین دو ایالت "الوحده" و "اعالی النیل" در جنوب سودان را به عنوان مقر احتمالی تاسیس پادگان نظامی خود در نظر گرفته اند.
 
در آن زمان گفته شد که این پادگان نظامی که به "بلفام" موسوم شده در مرزهای مشترک با سودان جنوبی و سودان قرار داشته و برخی استحکامات لازم در آن از جمله برجهای مراقبت ایجاد شده است.
 
به هر حال مسئله روابط قوی مقامات سودان جنوبی با رژیم صهیونیستی، موضوعی نبوده که از دید رسانه ها پنهان باشد و حتی اکثر سران سودان حنوبی از جمله "سالوا کر" از اعلام آن ابایی ندارند.
کد خبر 1488901

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha