۸ بهمن ۱۳۹۰، ۱۶:۱۲

تازه‌های جعبه جادو/

پخش "قصه‌های مجید"/ آغاز ساخت موسیقی "فراموشی"

پخش "قصه‌های مجید"/ آغاز ساخت موسیقی "فراموشی"

پخش برنامه‌های "هفته نامه"، "زوج برتر"، "استاد همه چی دون"، آغاز ساخت موسیقی "فراموشی" و پخش ویژه برنامه‌های فجر شبکه آموزش و سریال‌های "بچه‌های بهشت"، "روزی روزگاری شاه آباد" و "قصه‌های مجید" از تازه‌ترین اخبار تلویزیون است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جنگ تلویزیونی "هفته نامه" پس از توقف دوماه در پخش خود و با پایان ماه‌های محرم و صفر دوباره از روز جمعه هفت بهمن ماه روی آنتن شبکه آموزش سیما می‌رود. این جنگ تلویزیونی دارای فضای شاد و رویکرد اصلی لبخند است از جمعه دوباره در جدول برنامه‌های شبکه آموزش گنجانده شده است.

حضور منوچهر آذری، رضا رفیع و اردشیر منظم به همراه بحث و گفتگو در خصوص جایگاه لبخند در برنامه‌های سیما از  بخش‌های جنگ تلویزیونی "هفته نامه" است که به تهیه کنندگی امیر قیمشی روزهای جمعه از ساعت 15:30 تا 17 روی آنتن شبکه آموزش می‌رود.

پخش "بچه‌های بهشت" خسرو معصومی

سریال "بچه‌های بهشت" به کارگردانی خسرو معصومی و تهیه کنندگی فرزاد کاشف از 12 بهمن همزمان با آغاز دهه فجر از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود. این سریال خاطرات نوجوانی دبیرستانی را به تصویر می‌کشد که به نوعی درگیر شرایط روزهای باقی مانده تا پیروزی انقلاب می‌شود.

حسین محجوب، سیامک اطلسی، جمشید جهانزاده، مریم کاظمی، شیوا خسرومهر، ناصر آقایی، صالح میرزا آقایی، مریم بوبانی، جمال اجلالی، میرصلاح حسینی، روح ا... مفیدی، اکبر معززی، کاظم هژیر آزاد، بیژن افشار، باقر صحرا رودی، کامران فیوضات، اسماعیل سلطانیان، زهره صفوی و نقی سیف جمالی بازیگران این سریال 13 قسمتی هستند.

"زوج برتر" با اجرای حسین رفیعی

ضبط مسابقه تلویزیونی "زوج برتر" از تاریخ 12 دی ماه در مجموعه فرهنگی- تفریحی دشت بهشت آغاز شد و با پایان مراحل فنی پخش خود را از روز شنبه 8 بهمن ماه در شبکه آموزش آغاز می کند.

این مسابقه با همکاری مشترک شبکه آموزش سیما و شرکت توانیر تولید شده است و محوریت اصلی آن اصلاح الگوی مصرف است زوج‌های شامل زیر 40 سل شامل همسر یا خواهر و برادر می‌توانند در آن شرکت دارند. برای این مسابقه دکور‌های ویژه‌ای طراحی شده است که موجب جذابیت آن برای ببینده خواهد شد و اجرای آنرا نیز حسین رفیعی به عهده دارد که مردم خاطره تصویری خوبی از اجراهای وی به یاد دارند.

آغاز ساخت موسیقی "فراموشی"

داریوش یاری درباره آخرین وضعیت فیلم تلویزیونی "فراموشی" گفت: صداگذاری "فراموشی" توسط احسان افشاریان به پایان رسیده است و به زودی موسیقی آن توسط بهنود یخچالی ساخته می‏شود.

این فیلم با فیلمنامه علی خود سیانی داستان جوانی را روایت می‌کند که مدعی می‌شود حاج احمد، معتمد محل، پدر اوست و سال‌ها پیش او و مادرش را رها کرده است. این اتفاق مسائل جدیدی را در محل و خانواده‌ حاج احمد به وجود می‌آورد. این فیلم به تهیه کنندگی علی اکبر تحویلیان، بعد از موفقیت‏های "حبیب" و "مسافر باران"، در جشنواره جام جم و فیلم رضوی، تجربه دیگری از داریوش یاری است که برای مرکز سیمافیلم تولید می‌شود.

یاری درباره علت انتخاب این سوژه که مانند تله‌فیلم "حبیب" فضای دینی دارد و به همان اندازه هم حساس است، گفت: در فیلم حبیب، مخاطب نگران کاراکتر حبیب می‌شود اما در این فیلم مخاطب نگران حال خودش می‌شود. اینکه چقدر تهمت و غیبت در جامعه رواج دارد و آدم‌ها راحت می‌توانند آدم‌های معتبر و مومن محله‌شان را با تهمتی مهمل به نابودی بکشانند. در جامعه اسلامی باید به چنین موضوعاتی بسیار پرداخته شود. همانطور که بزرگان دین ما در همه آثاری که از خود به جا گذاشتند، روی این مساله تاکید کردن که درباره همه چیز گذشت می‌شود به جز تهمت و غیبت.

داریوش ارجمند ، عمار تفتی ، نیلوفر شهیدی، احمد علامه دهر و عباس غزالی از جمله بازیگران اصلی این تله فیلم هستند.

ساخت برنامه عروسکی "استاد همه چی دون"

"استاد همه چی دون" برنامه‌ای عروسکی است که سری جدید آن به زودی به تهیه کنندگی کیهان شادور وارد مرحله پیش تولید می‌شود. این مجموعه در 52 قسمت 10 دقیقه‌ای در حال حاضر مراحل نگارش متن و فیلمنامه را پشت سر می‌گذارد و در هر قسمت یک موضوع علمی را برای کودکان در قالب نمایش به تصویر خواهد کشید.
 
چگونگی تشکیل گاز، بررسی ستارگان، سیارات و حضور در پالایشگاه‌های نفت و گاز از موضوعاتی خواهد بود که در این برنامه به گونه‌ای نمایش برای کودکان به نمایش در می‌آید.
 
ویژه برنامه‌های دهه فجر شبکه آموزش
 
مدیر شبکه آموزش سیما از پخش بیش از 4هزار دقیقه ویژه برنامه دهه مبارک فجر خبر داد.
 
محمدمهدی قاسمی با اعلام این مطلب گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام مبارک دهه فجر 146 برنامه و در مجموع 4650 دقیقه  برنامه روی آنتن شبکه آموزش سیما خواهد رفت. این حجم از برنامه‌های در قالب مجموعه‌های مستند و برنامه زنده پخش می‌شوند که شامل برنامه های زنده ، "صبحی دیگر" 10 برنامه 30دقیقه‌ای، "گل آموز" 10برنامه 60دقیقه‌ای، "رادیو هفت" 10برنامه 60دقیقه‌ای، "کیمیا" 10 برنامه 45دقیقه‌ای،"شفاف" 10 برنامه 45 دقیقه‌ای و "حوالی هفت" 17برنامه 60دقیقه‌ای را روی آنتن خواهند برد.
 
وی افزود: همچنین برنامه "گام هفت" که جمعه‌ها با محوریت موسیقی پخش می‌شود در 5 برنامه 45دقیقه‌ای  و برنامه گزارش محور "دوربین هفت" نیز  30برنامه 7دقیقه ای روی آنتن خواهند برد. مستند "نیم قرن سلطه" در11 برنامه 10دقیقه‌ای، "آخرین حربه" در 10 برنامه 20دقیقه‌ای،"جغرافیای فریاد" 10برنامه 20دقیقه‌ای و "ایران زیبا" در 10برنامه 15دقیقه‌ای در ایام مبارک فجر روی آنتن شبکه آموزش خواهند رفت.
 
راهیابی محصول شبکه سحر به جشنواره فجر
 
فیلم سینمایی "راه بهشت" به کارگردانی مهدی صباغ زاده، از تولیدات شبکه جهانی سحر در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) و بخش مسابقه سینمای کشورهای جهان اسلام (سینمای سعادت) سی امین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.
 
حجت الاسلام محمدتقی انصاری تهیه کننده "راه بهشت" از ارسال نسخه ابتدایی این فیلم به هیات انتخاب جشنواره فجر خبر داد و گفت: تولید "راه بهشت" از شهریور ماه امسال آغاز شده و پس از سه ماه فیلمبرداری در اطراف تهران، جهرم و مرنجاب کاشان تدوین فیلم، ساخت موسیقی، قطع نگاتیو و دیگر مراحل فنی آن انجام شده و صداگذاری آن نیز به صورت sr توسط سید علیرضا علویان به اتمام رسیده است.
 
امین زندگانی، نسرین مقانلو، رضا رویگری، الهام حمیدی، رامتین خداپناهی، سید جواد طاهری، مصطفی طاری، سحر آربین، حسن اسدی، کامیار شکیبایی، ناصر فروغ، علی جاویدفر، اصغر نیکخواه، حسین مرشد شیرازی، علی فرحناک، حسین توشه، فریبا طالبی، افسانه ناصری، مهدی چایانی، عزیز هنرآموز، حسین صبوری و کاظم افرندنیا تعدادی از بازیگرانی هستند که به ایفای نقش در این فیلم پرداخته‌اند.
 
پخش "روزی روزگاری شاه آباد"
 
سریال تلویزیونی "روزی روزگاری شاه آباد" به نویسندگی و تهیه کنندگی احمد دیری همزمان با آغاز دهه فجر روی آنتن شبکه دوم می‌رود. داستان این سریال در 10 قسمت و در فضای سال‌های دهه 50 روایت می‌شود. "روزی روزگاری شاه آباد" داستان فوتبالیستی را به تصویر می‌کشد که هنگام سفر به عراق برای شرکت در بازی تدارکاتی دستگیر شده و به مکانی به نام شاه آباد تبعید می‌شود و به دنبال این موضوع ماجراهایی برای او به وقوع می‌پیوند که آغاز داستان "روزی روزگاری شاه آباد" است.
 
در این سریال که علی دنیوی نیز با همکاری احمد دیری نگارش فیلمنامه آن را بر عهده داشته بابک انصاری در نقش علی، جمشید جهانزاده در نقش تیمور، فرج الله گلسفیدی در نقش سرکار استوار، احمدرضا سعدی در نقش بخش دار، فریبا طالبی در نقش ژاله به ایفای نقش آفرینی پرداختند. همچنین مرتضی ضرابی، انوش نصر، سعیده عرب و سعید نوراللهی از دیگر بازیگران این سریال هستند که مقابل دوربین حسن سلطانی در تهران و خراسان شمالی به ایفای نقش پرداختند.
 
این سریال در 10 قسمت 30 دقیقه همزمان با آغاز جشن سی و چهارمین بهار آزادی روی آنتن می‌رود.
 
بازگشت "قصه‌های مجید"
 
مجموعه تلویزیونی "قصه‌های مجید" روی آنتن شبکه آموزش می‌رود. این سریال کارگردانی کیومرث پوراحمد روایتگر لحظاتی از زندگی نوجوانی به نام مجید است. از کاراکترهای اصلی این کتاب و مجموعه، می‌توان به مجید و بی‌بی اشاره کرد.
 
این مجموعه از فردا  9 بهمن هر روز ساعت 15:30 از شبکه آموزش پخش می‌شود.
کد خبر 1518265

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha