۱۸ بهمن ۱۳۹۰، ۱۳:۴۳

عقیلی خبر داد:

برابری تولید آبزیان پرورشی در آمل با دریای مازندران

برابری تولید آبزیان پرورشی در آمل با دریای مازندران

آمل - خبرگزاری مهر: رئیس اداره شیلات شهرهای مرکزی مازندران گفت: تولید آبزیان پرورشی در آمل در سالجاری با میزان تولیدات شیلاتی در دریای مازندران برابری می کند.

سید هادی عقیلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این مقدار در سالهای گذشته بیش از 9 هزار تن بوده که با افزایش تعداد مزارع پرورشی ماهیان گرم آبی و سردآبی در شهرستانهای آمل، نور و محمود آباد بیشتر شده است.
 
وی افزود: این میزان ماهی پرورشی از حدود 200 مزرعه پرورش ماهی سردآبی و گرم آبی در منطقه لاریجان و حوزه دشت در شهرستانهای آمل، نور و محمود آباد تولید و به بازاهای مصرف عرضه می شود.
 
رئیس اداره شیلات شهرستان های آمل، نور و محمودآباد تصریح کرد: تولید این میزان آبزیان پرورشی با صید ماهی از دریای خزر برابری می کند که نشان از ظرفیت بالای پرورش ماهی در این مناطق دارد.
 
عقیلی اضافه کرد: انواع ماهی گرم آبی شامل کپور، آمور، فیتوفاک و بیگ‌ هد و انواع ماهی سردآ بی شامل قزل آلا از نمونه های تولیدی آبزیان دراین مناطق است.
 
رئیس اداره شیلات شهرستان های آمل، نور ومحمودآباد، از افزایش ظرفیت تولید انواع ماهیان پرورشی سرد و گرم آبی در این مناطق به حدود 10هزار تن در زمان فعلی خبر داد.
 
وی اضافه کرد: هم اکنون حدود هزار  نفر به صورت مستقیم و‌ صدها نفر به صورت غیرمستقیم در تولید ماهیان پرورشی در شهرستانهای آمل، نور و محمودآباد مشغول به کار هستند.
 
عقیلی، به بهره برداری از یک واحد تولیدی پروش ماهی سردآبی قزل آلا به روش نیمه متراکم در روستای کوکده از توابع بخش مرکزی شهرستان آمل اشاره کرد و ادامه داد: این واحد تولیدی توسط بخش خصوصی در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع و با زیر بنای 420 متر مربع با بیش از دو میلیارد ریال اعتبار بهره برداری شد.
 
وی یادآور شد: با بهره برداری از این واحد تولیدی سالانه حدود 50 تن ماهی قزل آلا تولید و به بازارمصرف عرضه خواهد شد.
کد خبر 1527862

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha