محمدرضا عباسیان مدیرعامل موسسه رسانههای تصویری در ارزیابی سی امین جشنواره فیلم فجر به خبرنگار مهر گفت: فیلم فجر جشنواره ای ملی و برشی از فیلم های داخلی سینمای ایران است. طبیعی است که تعدادی از فیلم ها خوب باشد و بعضی از آثار را هم دوست نداریم. گاه پیش می آید که با حضور در جشنواره بین المللی مطرح همچون کن و برلین که گلچین بهترین آثار فیلمسازان سراسر دنیا است، با آثاری مواجه می شویم که چندان شاخص و قابل قبول نیست. همیشه همین بوده و اگر قرار باشد همه فیلم ها خوب باشد که داوری و انتخاب بی معنا می شود.
وی افزود: در واقع اتفاق مهمی که جشنواره دوره سی ام به خود دیده است، حضور بهتر نسل جوان است. به شکلی که فیلم های بهتر را سازندگان جوان ساخته اند. برای مثال یکی از فیلم های اول امسال در بهترین های مردمی در صدر جدول قرار گرفته اند. اتفاقی که کمتر تا به حال پیش آمده بود.
عباسیان با مطلوب شمردن این اتفاق و روبرو شدن با نسل جوان و موفق فیلمسازان اظهار کرد: فیلمسازانی که در این عرصه سابقه 30، 40 ساله دارند، مثل کیفیت سابق فیلم نمی سازند اما جوانانی که به تازگی وارد این عرصه شده اند موفق عمل می کنند. خود من بین فیلم هایی که دیده ام اولین و دومین آثار کارگردانان جوان را بسیار پسندیدم و این نوید خوبی برای سینمای در حال رشد و بالندگی ما است.
مدیر عامل موسسه رسانه ای هنرهای تصویری با اشاره به مطرح شدن نام اصغر فرهادی در عرصه های بین المللی تصریح کرد: وی موفق به کسب جایگاهی شد که بسیاری از کارگردانان مطرح قدیمی ما نتوانستند به آن دست یابند. بنابراین حضور فیلمسازان جوان و مطرح کردن شیوه های نوین فیلمسازی اتفاق خوبی است و نباید از عدم حضور کارگردانان صاحب نام یا ضعف آثارشان ناراحت بود.
وی ادامه داد: در حقیقت محیط پویا و در حرکت مثل رودخانه در برابر باتلاق است. رودخانه در جریان، مولد و خروشان است. افق سینمای ایران نیز روشن به چشم می خورد. سینمای ایران دچار رکود نشده و من امسال را سال خوبی برای جشنواره ارزیابی می کنم و در پایان جشنواره های فیلم های شاخصی که بتوانیم از آنها نام ببریم نیز بسیار هستند.
عباسیان با اشاره به مواردی چون عدم تغییر جدول برنامه، فروش به موقع بلیت ها، فعالیت غرفه رسانه ها و اتاق فکر جشنواره درباره شیوه اجرایی جشنواره اظهار کرد: پویایی در دبیران جشنواره باعث شد که نگاه جدیدی اضافه شود و اتفاقات تازه ای چون نظم در برنامه ریزی که برای نخستین بار در جشنواره رخ دهد که اگر این امر ادامه پیدا کند می توان ازآن به عنوان نقطه عطفی در تاریخ جشنواره نام برد.
نظر شما