رضا رينه اي خوشنويس در گفتگو با خبرنگار هنري " مهر " گفت : جايگاه خوشنويسي اين مملكت از چند ديدگاه قابل بررسي است . نخست اينكه هنر خوشنويسي به خصوص در نستعليق ، مراحل تكاملي را در حروف و اداي كلمات طي كرده است . اين هنر به تنهايي نمي تواند مورد ارزيابي قرار گيرد چون شاخه اي است مرتبط با شاخه هاي ديگر فرهنگ اين مملكت . پس بايد به گونه اي از كل به جز برسيم .
وي افزود : اگر آسيبي به فرهنگ اين مملكت برسد ، قطعا خوشنويسي و هنرهاي ديگر هم بي بهره نخواهند بود . خوشنويسي امروز ، شرايط آرماني ندارد و هنرمندان برجسته به طور انفرادي كار مي كنند ؛ مسايلي از اين دست را بايد در فرهنگ و بودجه هاي اختصاص داده شده جست . آيا هنر نقاشي متولي دارد ؟ و آيا تذهيب ، معرق و قلم زني اين شرايط آرماني را دارند ؟
رينه اي تصريح كرد : من باز هم به خوشنويسي بيش از هنرهاي ديگر اميدوارم ، هرچند كه بيشتر به كميت آن پرداخته شده نه كيفيت . وي افزود : چهره هاي شاخص هنر خوشنويسي به دليل نداشتن شرايط مطلوب در انجمن خوشنويسان و موفقيت بيشتر آنها در فعاليت هاي انفرادي ، از انجمن دور شدند و تدريس را رها كردند پس بالطبع كيفيت اين هنر نزول تاسف باري داشته است .
نظر شما