۱۱ فروردین ۱۳۹۱، ۲۳:۵۹

فخرایی خبر داد:

100 برنامه طی هفته سلامت در دیر برگزار می‌شود

100 برنامه طی هفته سلامت در دیر برگزار می‌شود

دیر- خبرگزاری مهر:رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: در هفته سلامت در سال 91 بیش از 100 برنامه در راستای شعار سازمان جهانی بهداشت اجرا خواهد شد.

حسن فخرایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سازمان جهانی بهداشت شعار سال  2012 را سالمندی و سلامت نامگذاری کرده است که نشان از اهمیت برنامه‌ریزی در این خصوص دارد.

وی ادامه داد: سالمندی یک پدیده جهانی است که بیشترین گروه سنی در دنیا را به خود اختصاص داده است و برآورد می‌شود تا سال 1400 تعداد سالمندان کشور به 10 میلیون نفر برسد که بر این اساس برنامه‌ریزی برای این جمعیت اقدامی کاملا ضروری است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اضافه کرد: سازمان بهداشت جهانی بر روی هشت محور به عنوان محورهای سلامت سالمندان  تاکید داشته است.

وی افزود: سقوط و جلوگیری از آن، شهر دوستدار همه سنین، فراهم کردن خدمات به سالمندان در مورد همه نیازهای آنان، توجه به سالمندان مبتلا به ایدز، تغییرات جمعیت و اطلاع رسانی درباره آن، مساله بدرفتاری با سالمندان، آموزش و آشنایی پزشکان با طب سالمندی و ارایه خدمات اورژانسی به سالمندان در حوادث از مهمترین محورها است.

فخرایی گفت: یکی از مشکلات شایع دوران سالمندی مشکلات استخوانی عضلانی است و مسئله پوکی استخوان در دوره سالمندی از مسایل مهمی است که باید به آن پرداخته شود و به دلیل بار درمانی بسیار بالای شکستگی‌ در افراد سالمند، پیشگیری از سقوط جزو اولین موارد عنوان شده از طرف سازمان بهداشت جهانی در سال 2012 است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: اگر چه مسئله وراثت در ابتلا به پوکی استخوان نقش موثری دارد ولی نقش تغذیه سالم و ورزش در افزایش تراکم استخوانی افراد را نمی‌توان نادیده گرفت .

وی اضافه کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در هفته سلامت در سال جدید برنامه های ویژه‌ای را در راستای شعار هفته سلامت برنامه‌ریزی کرده است.

فخرایی ادامه داد: نواختن زنگ سلامت در مدارس، برگزاری جشن بزرگ سلامت و تجلیل از فعالین و خیرین عرصه سلامت، دیدار با امام جمعه، افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های بهداشتی درمانی، دیدار با خانواده معظم شهدا، حضور در گلزار شهدا و تجدید میثاق با آرمانهای بلند شهیدان، برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی ، برگزاری مسابقات ورزشی ، حضور مسولین در مراکز و خانه‌های بهداشت و ... از فعالیت‌های این شبکه در هفته سلامت خواهد بود.

کد خبر 1566201

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha